طلسم استقلالی ها شکست

 تیم فوتبال استقلال با هدایت آندره‌آ استراماچونی تا پایان هفته دهم لیگ برتر نتایج خوبی کسب کرده است. وقتی به هفته‌های ابتدایی استقلال نگاه می‌کنیم، عملکرد فعلی آبی‌پوشان قابل تحسین است. تیمی که ۱۴ بازیکن فصل گذشته خود را از دست داده در ۵ هفته ابتدای لیگ نه تنها بردی کسب نکرده بود، بلکه دربی را هم هفته چهارم واگذار کرد.

اخبار ورزشی- برخلاف سال‌های گذشته که استقلال نیم‌فصل‌های خود را از دست داده و تازه نیم‌فصل دوم شرایط بهتری پیدا می‌کرد، این بار آبی‌پوشان طلسم‌شکنی کرده و به کابوس نیم‌فصل اول‌های خود پایان دادند. اگر چه تا پایان نیم‌فصل ۵ بازی دیگر باقی مانده، اما بد نیست استقلال این فصل را با سال گذشته مقایسه کنیم.

در لیگ شانزدهم استقلال با علیرضا منصوریان نیم‌فصل خوبی را سپری نکرد، اما نیم‌فصل دوم نتایج فوق‌العاده‌ای گرفت، ولی به دلیل اینکه امتیازات زیادی از دست داده بود، نتوانست به پرسپولیس و قهرمانی برسد. سال بعد هم منصوریان شروع خوبی با استقلال نداشت تا اینکه وینفرد شفر جایگزین او شد.

در لیگ هجدهم و فصل گذشته، شفر هم با استقلال نتایج سینوس‌واری گرفت. استقلال با سرمربیگری شفر در فصل گذشته و تا پایان هفته دهم ۱۴ امتیاز گرفته بود که که میانگین ۱.۴ امتیاز را نشان می‌داد. آبی‌پوشان در پایان هفته دهم با شکست یک بر صفر مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی در جایگاه هفتم ایستاده بودند، آن هم با ۳ پیروزی، ۵ تساوی و دو شکست. این تیم با هدایت شفر ۹ گل زده و ۶ گل خورده داشت.

در این فصل، استقلال که در ۵ هفته ابتدایی لیگ هیچ بردی نداشت، اکنون با ۱۸ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته و تنها ۴ امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. استقلال استراماچونی تا اینجای کار صاحب ۵ پیروزی، ۳ تساوی دو شکست شده است. این تیم ۲۱ بار دروازه حریفان را باز کرده و ۹ گل هم دریافت کرده است.