با این نتایج استراماچونی حق دارد پولش را بخواهد

پیروز قربانی که در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر منتقد جدی استقلال مدلِ ایتالیایی بود حالا در مقام حامی این تیم از استراماچونی حمایت کرد.

اوضاع این هفته‌های استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
اخبار ورزشیابتدای فصل از همین تیم انتقاد می‌کردم ولی حالا که تیم خوب بازی می‌کند و نتایجش هم عالی است باید از این تیم حمایت کرد.

چطور؟
این تیم علاوه بر اینکه میانگین ۳ گل در هر بازی دارد فوتبال زیبایی هم ارائه می‌دهد. استقلال از خط دفاع تا حمله اش خوب کار می‌کند و این یعنی اینکه تاکتیک تیمی برای تک‌تک بازیکنان به درستی جا افتاده و کار تیمی مانند ساعت دقیق است. اگر غیر از این بود نتایج باز هم باعث نگرانی هواداران می‌شد. زدن ۴ گل در تبریز و شکست صنعت نفت با ۵ گل که سومین خط دفاع لیگ را قبل از بازی با استقلال داشت کار مهمی بود که فقط از پس یک تیم بابرنامه برمی آید.

دلیل این همه موفقیت چیست؟
قطعاً استراماچونی توانسته تفکراتش را به درستی در تیم اجرا کند.

اما او بعد از بازی آخر به باشگاه و نحوه تسویه حساب مالی اش ایراد گرفت.
طبیعی است! او کارش را به نحو احسن انجام داده و حالا توقع دارد پولش را بگیرد.

چرا باشگاه استقلال همیشه با مشکل مالی مواجه است؟
برای اینکه حساب و کتاب درست و حسابی نیست. برخی در وزارت ورزش و جوانان یا مجلس نشسته‌اند و برای باشگاه فوتبال تصمیم می‌گیرند و نظر می‌دهند و طبیعی است این مشکلات به وجود بیاید. یک نفر از این نفراتی که در وزارت ورزش و مجلس هستند در کسوت ورزش، قهرمانی دارند؟ اطلاعاتی دارند؟ اصلاً می‌داند تمرین در سطح قهرمانی یا حرفه‌ای چه شرایطی دارد؟ واقعاً اگر می‌دانستند تدابیرشان این مدلی نبود.

تمرین استقلال هم به همین دلیل تعطیل شد؟
باز هم از این اتفاقات می‌افتد. قبلاً هم گفته بودم وقتی یک مدیر با یک امضا می‌آید و با یک امضا هم می‌رود کسی زیر بار تعهد نمی‌رود! وقتی باشگاه متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و خصوصی نیست هر بار یک نفر از دوستان آقایان مدیر می‌شود و تا مدتی کار می‌کند بعد که دوره اش تمام شد با یک امضای دیگر می‌رود و نفر بعدی می‌آید.

چرا مردم خواهان جدایی فتحی هستند؟
چون می‌بینند چه اتفاقاتی در تیم می‌افتد! این همه فریاد می‌زنند ولی مدیر محترم عین خیالش نیست!