فدراسیون فوتبال در مورد شفاف سازی قرارداد ویلموتس قول داد

ابراهیم شکوری در حاشیه همایش فوتبال کلینیک ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این سومین دوره همایش فوتبال کلینیک است که برگزار می‌شود و ایران میزبان این دوره است. سعی داریم امسال بتوانیم پیوند خوبی بین دانشگاه‌ها و فدراسیون برقرار کنیم.

اخبار ورزشیوی با اشاره به برگزاری دیدار تیم ملی ایران مقابل عراق ادامه داد: تیم ملی فردا یک بازی مهم با عراق دارد که از مردم، طرفداران و رسانه‌ها می‌خواهیم از تیم حمایت کنند، این حمایت‌ها که از سوی مردم ارسال می‌شود به تیم کمک می‌کند. بازی با عراق بازی سختی است و این تیم همیشه برای ما حریف سرسختی بوده، اما ما هشت سال است که تیم اول آسیا هستیم. با اینکه بازی با عراق سخت است، اما جذابیت خاص خودش را دارد و امیدوارم در این بازی نتیجه لازم را بگیریم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال راجع به اینکه یک رسانه بلژیکی اعلام کرده بود، ویلموتس تا زمانی که پول نگیرد به ایران برنمی‌گردد و تهدید به فسخ قرارداد کرده بود، عنوان کرد: ان‌شاءالله در این باره شفاف‌سازی می‌شود. فکر می‌کنم در فاصله ۲۴ ساعته تا قبل از بازی با عراق حرفه‌ای و اصولی نیست که درباره تهدید و فسخ قرارداد صحبت کنیم. فکر می‌کنم بعد از بازی چهار پنج ماه زمان داریم و اگر اجازه دهید در فاصله ۲۴ ساعت قبل از بازی با عراق درباره این موضوعات صحبت نکنیم. الان مهم است که حمایت کنیم و تلاش کنیم که تیم نتیجه بگیرد. این تیم برای تمام ایران است و همه‌ی ما با بردش خوشحال و با باختش ناراحت می‌شویم. زمان چندانی تا بازی نمانده و تاکنون نیز فدراسیون به صورت رسمی چند بار در این باره موضع گرفته است و دیگر فکر نمی‌کنم الان لازم باشد ۲۴ ساعت قبل از بازی در این باره صحبت شود.

شکوری در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ورزش برای تجدیدنظر در قرارداد ویلموتس درخواستی داشته است، تصریح کرد: همان‌طور که گفتم الان ۲۴ ساعت تا بازی داریم. خدا را شکر همه فوتبالی و ورزشی هستید. قطعاً زمان برای شفاف‌سازی وجود دارد. سعی می‌کنیم بعد از بازی کنفرانس خبری بگذاریم و به تمام سؤالات پاسخ دهیم. الان حرفه‌ای نیست که درباره این موضوعات صحبت کنیم.

وی راجع به اینکه انتخابات هیئت فوتبال استان تهران چه زمانی قرار است برگزار شود، گفت: ارتباط خوبی با گل‌محمدی (مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران) داریم و ان‌شاءالله انتخابات هیئت فوتبال به زودی برگزار خواهد شد. نشست‌های خوبی داشتیم و تاریخ برگزاری مجمع را به زودی اعلام خواهیم کرد. الان نمی‌توانم بگویم که هفتم آذر این اتفاق رخ خواهد داد، اما سعی می‌کنیم این انتخابات را زودتر برگزار کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا تیم ملی در تاریخ ۲۸ آبان بازی دوستانه خواهد داشت، اشاره کرد: می‌دانید که ما در هفته بعد رقابت‌های انتخابی مقدماتی جام جهانی استراحت داریم و دیگر تیم‌ها بازی دارند و برای همین هماهنگ کردن بازی دوستانه خیلی سخت است. چند بازی فیکس شده بود و حتی بازی با برزیل را هم فیکس کرده بودیم، اما این کشور برای انجام بازی یک و نیم میلیون دلار پول می‌خواست و پرداخت این پول مشخص است که از توان فدراسیون و جامعه ورزش ما خارج است و منطقی نیست که در این شرایط ما این مبلغ را پرداخت کنیم. الان برزیل که با کره بازی دارد، بیشتر از یک و نیم میلیون دریافتی داشته است. ما برای تاریخ فوق بازی‌های خوبی پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر قطعی شود اعلام می‌کنیم. دو سه گزینه داریم و منتظر نهایی شدن‌شان هستیم. الان می‌دانید که هزینه‌های پرواز زیاد شده و کار سخت است، اما داریم سعی می‌کنیم این اتفاق را به خوبی رقم بزنیم.

شکوری راجع به عصبانیت بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، یادآور شد: ماهیت فوتبال جنگیدن، شاد بودن و لذت بردن است. اگر درباره این موضوع قبل از بازی با عراق صحبت نکنیم بهتر است، اما همه‌ی بازیکنان ما حرفه‌ای هستند و فکر می‌کنم هیچ وقت این‌قدر لژیونر در تیم ملی نداشته‌ایم.

وی درباره اینکه آیا قرار است سعید فتاحی به فدراسیون اضافه شود، گفت: کنفرانس خبری گذاشته می‌شود و در باره این موضوعات جواب خواهیم داد.