استیلی: نگران نباشید! این دو شکست بیشتر به ما کمک می‌کند

تیم امید کشورمان که برای بازی تدارکاتی به قطر سفر کرده بود با نتیجه ۲ بر یک مغلوب امید‌های این کشور عربی شد. این دومین شکست پی‌درپی تیم امید ایران پس از باخت به امید‌های اندونزی محسوب می‌شد که تا حدودی باعث نگرانی فوتبال‌دوستان ایرانی شده است. با این وجود حمید استیلی، سرمربی تیم امید کشورمان، این باخت‌ها را مثبت ارزیابی می‌کند و... بهتر است خودتان تازه‌ترین حرف‌های حمید استیلی را بخوانید؛

سه دیدار تدارکاتی، دو شکست و یک تساوی! نگران‌کننده نیست؟
اخبار ورزشی -نه! بازی دوستانه و تدارکاتی اسمش روی خودش است. ما ٣ مسابقه تدارکاتى بسیار مفید برگزار کردیم که از هر نظر به ما کمک کرد. در دقایق ابتدایى بازى با قطر غافلگیر شدیم و بچه‌ها با تمرکز کافى در جریان مسابقه قرار نگرفتند. به همین دلیل با دو گل از حریف عقب افتادیم، اما در ادامه بازى خیلى زود یکى از گل‌هاى خورده را جبران کردیم و بار‌ها صاحب موقعیت شدیم. تا دقایق پایانى نسبت به حریف برترى کامل داشتیم و بازى را در اختیار گرفتیم. این شکست به نظرم حتی بیشتر از پیروزی به ما کمک کرد!

بی‌تعارف تیم امید ما جلوی قطر خوب و امیدوارکننده بازی کرد؟
سرمربی تیم قطر هم از عملکرد تیم ایران تعریف کرد. سانچز، سرمربى تیم قطر در مصاحبه بعد از بازى اعلام کرد تیم ما سازماندهى مناسبى داشت، به خوبى توپ را از حریف مى‌گرفتیم و با دوندگى مناسب در زمین آن‌ها مالکیت را در اختیار داشتیم. البته در صحنه دقایق پایانى قائدى از دروازه‌بان هم عبور کرد و مقابل دروازه خالى قرار داشت، اما داور به‌رغم اخراج سنگربان حریف معتقد به پنالتى نبود و خطا را بیرون از محوطه جریمه اعلام کرد. به‌طور کلى داور قطرى طبیعتاً با تیم میزبان مهربان‌تر بود. به هر صورت به‌رغم اشتباهات چند دقیقه اول از عملکرد بچه‌ها برابر تیم قدرتمند قطر راضى بودم.

تیم امید قطر را چطور دیدید؟ آیا این تیم می‌تواند به المپیک ۲۰۲۰ صعود کند؟
حریف ما تیم بسیار خوبى بود که حتماً یکى از قدرت‌هاى مسابقات انتخابى محسوب مى‌شود و چندین بازیکن خارجى در اختیار دارد که با ملیت قطرى بازى مى‌کنند و از این نظر یک تیم بین‌المللى است. به هر صورت بازى تدارکاتى فرصت مرور برنامه‌ها و آزمایش برنامه‌هاى تاکتیکى است. ما در ٣ بازى با سه آرایش و سیستم متفاوت بازى کردیم تا استراتژى درست و مناسب را انتخاب کنیم.

الان به‌طور دقیق نقاط ضعف و قوت تیم امید کشورمان را شناسایی کردید؟
ما در این اردو به خواسته‌هاى خودمان رسیدیم و نقاط ضعف و قوت را به خوبى شناسایى کردیم. بازیکنان را در پست‌هاى مختلف مورد آزمایش قرار دادیم. حتى به دلیل غیبت و مصدومیت بعضى از نفرات از امیر روستایى و حتى حسین زاده براى اولین بار در پست دفاع راست استفاده کردیم که عملکرد بسیار خوبى داشتند. مسئله بعدى براى ما بالا بردن توان جسمى بازیکنان است که باید در فرصت کوتاه باقی‌مانده روى این موضوع کار کنیم و با آمادگى کامل وارد مسابقات شویم.

رضا شاهرودی هم مشابه حرف شما را زده و مدعی شده باید با روش ایویچ تیم امید را آماده کنیم؟
بله، رضا شاهرودی درست می‌گوید. باید آمادگی بدنی را بالاتر برده و تیمی دونده و جنگجو را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده کنیم.