زرینچه: فردا می‌بریم و از پرسپولیس سبقت می‌گیریم

استقلال در شرایطی کاملاً ایده‌آل به مصاف نساجی مازندران می‌رود. اگر چه بازی در قائمشهر است، ولی قطعاً آبی‌ها هم بی‌طرفدار نخواهند بود. در مورد شرایط استقلال گپ کوتاهی با جواد زرینچه زدیم تا از وضعیت تیم مطلع شویم.

شرایط تیم خوب است؟
اخبار ورزشی-شکر خدا همه چیز روبه‌راه و ایده‌آل است. ۷ بازی را برده‌ایم و همچنان عطش پیروزی داریم. البته با توجه به دیدار‌های ملی، ملی‌پوشان خود را در اختیار نداشتیم، ولی با این وجود منظم تمرین کرده‌ایم. حالا هم که بچه‌ها از تیم‌های ملی بزرگسالان و امید بازگشته‌اند.

پس مشکلی وجود ندارد؟
هیچ مشکلی نیست غیر از بارش باران! تنها مشکل ما باران است که باعث تغییر زمین تمرین می‌شود. البته باران و برف رحمت الهی هستند و ما را از خشکسالی نجات می‌دهند. اصلاً ناشکر نیستم و طی روز‌های آینده این مسئله را هم حل می‌کنیم تا دغدغه آقای استراماچونی کاملاً مرتفع شود.

قائدی به بازی می‌رسد؟
بله، مهدی هیچ مشکلی ندارد و خوشبختانه بابت مصدومان هیچ دغدغه‌ای نداریم. قائدی اگر کادر فنی صلاح بدانند، مقابل نساجی بازی می‌کند.

شرایط جدول به گونه‌ای شده که استقلال اگر از نساجی امتیاز بگیرد، بالای سر پرسپولیس قرار خواهد گرفت، این اتفاق می‌افتد؟
ما همیشه برای پیروزی وارد زمین می‌شویم و دعای خیر هواداران هم پشت سرمان است. طرفداران با انرژی فراوانی که می‌دهند، پشت سرمان هستند. نساجی فوق‌العاده محترم است، پرسپولیسی‌ها هم همین‌طور، ولی ما برای پیروزی و سبقت گرفتن از پرسپولیس وارد زمین می‌شویم.

گروهی از کارشناسان معتقدند استقلال و پرسپولیس باید سردمدار مقابله با قومیت‌گرایی در استادیوم‌ها باشند.
من برای جواب سؤال شما همین شهر تهران را مثال می‌زنم. در داخل یک آپارتمان یک تهرانی در کنار یک لر، کرد، آذری، شیرازی، جنوبی، کرمانی و... زندگی می‌کنند و همه با هم رابطه گرمی دارند. رفتار‌های تقویت‌کننده قومیت‌گرایی در ورزش اصلاً جالب نیست. به هیچ عنوان نباید در میادین ورزشی شعار‌های تجزیه‌طلبانه داده شود. البته نه تنها در ورزشگاه‌ها، بلکه در هیچ نقطه‌ای از ایران نباید صدای شعار‌های تجزیه‌طلبانه را بشنویم. همه باید زیر سایه نام ایران متحد باشیم.