به بازیسازی از عقب زمین عادت داشتیم

ژوزه  سرمربی پرتغالی تاتنهام کارش در این باشگاه لندنی را با یک برد ارزشمند ۳ بر ۲ شروع کرد؛ او که همین چند روز پیش هدایت این تیم را به عهده گرفته در دیداری برابر وستهم می‌توانست با حاشیه امنیت بیشتری هم سه امتیاز را دشت کند ولی از دست رفتن تمرکز بازیکنانش باعث شد بازی ۳ بر صفر برده را با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان ببرد. با این حال مورینیو برای این برد مهم باید ممنون هئونگ مین سون، هافبک مهاجم کره‌ای‌اش باشد؛ بازیکنی که یک گل زد و یک پاس گل هم داد تا همچنان تأثیرگذاری اش در جمع اسپرز‌ها را نشان دهد. سون البته در این بازی روی توپ‌های بلندی که برایش ارسال می‌شد کمی مشکل داشت؛ توپ‌هایی که به‌نظر می‌رسد با آمدن مورینیو از این به بعد بیشتر برایش فرستاده خواهد شد.

اخبار ورزشی -ماجرا از این قرار است که بعد از بازی، این بازیکن کره‌ای عنوان کرد هنوز به زمان نیاز است تا با سیستم مورینیو آشنا شوند. او می‌گوید آمادگی توپ‌های بلند که با دستور مورینیو برایش فرستاده می‌شده را نداشته است. «خب درباره توپ‌های بلند ارسالی باید بگویم هنوز کاملاً برایش آماده نبودیم. در واقع نیاز به چندین جلسه تمرین دیگر داریم. در این ۵ سال گذشته همواره سعی می‌کردیم بازیسازی را از عقب زمین شروع کنیم و کسی با توپ‌های بلند نمی‌خواست مهاجمان را صاحب توپ کند. البته فکر می‌کنم با وجود همین موضوع و عدم سازگاری کامل باز هم نمایش خوبی داشتیم و بازی خوبی در زمین اجرا کردیم.» سون دلیل این ناهماهنگی‌ها را البته به بازه زمانی کمی که سرمربی تغییر کرده مرتبط می‌داند و می‌گوید: «دوره سختی است. ما زمان لازم برای آمادگی جهت روبه‌رو شدن با رقیب این هفته را نداشتیم. گرفتن سه امتیاز مهم بود که خوشحالیم آن را به دست آورده‌ایم.»

او درباره تغییرات تاکتیکی که با آمدن مورینیو در تیم اعمال شده هم می‌گوید: «در اینکه باید با چیز‌ها و سیستم تازه‌ای خودمان را وفق دهیم تردیدی نیست ولی با این حال تصور می‌کنم خود مربی هم از این بازی رضایت داشته است. ما شایسته پیروزی برابر رقیب بودیم.» اینکه در تیم مورینیو بازی کنی و تیمت با سه گل جلو بیفتد و بعد دو گل بخوری، مورد کمتر دیده شده‌ای است. ژوزه که در دنیای مربیگری به این معروف است که روی خطوط دفاعی تیمش تمرکز زیادی دارد و تیم‌هایش غالباً گل‌های زیادی نمی‌خورند، حالا باید فکری به حال این مشکل کند. مشکلی که سون درباره آن هم نظر دارد: «فکر می‌کنم هنوز باید چیز‌های بیشتری یاد بگیریم. ما سه بر صفر از رقیب جلو افتاده بودیم. مربی به ما گفته بود باید از ابتدا تا انتهای دیدار با تمرکز بالا بازی کنیم؛ اینکه به محض اینکه فرصت دست داد باید گل بزنیم و بتوانیم اختلاف را زیاد کنیم تا شرایط در انتها برای‌مان سخت نشود.»