پایان فصل چمن ورزشگاه نقش جهان تعویض می‌شود

بازی دو تیم سپاهان و استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر علاوه بر موضوعات مختلفی که در پی داشت، باعث مطرح شدن انتقادهایی در مورد کیفیت چمن ورزشگاه نقش جهان هم شد تا جایی که امیر قلعه‌نویی در کنفرانس خبری پس از بازی هم به این مساله اشاره کرد و امروز هم مشخص شد که سیدمحمدرضا حسینی از سپاهان و سیاوش یزدانی از استقلال به علت مصدومیتی که آن را ناشی از کیفیت نامناسب چمن می‌دانند، مدتی را از میادین دور خواهند بود.

اخبار ورزشی- احمد آقاحسینی ناظر ورزشگاه نقش جهان در مورد این مساله به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: چمن ما مشکل دارد و نمی‌توان منکر آن شد، ولی وقتی به سراغ بقیه ورزشگاه‌ها هم می‌رویم می‌بینیم که آنها هم بدون مشکل نیستند. این حرف را من نمی‌گویم بلکه صحبت متخصصان است اما اینکه گفته می‌شود آسیب دیدگی بازیکنان مربوط به چمن است باید با دقت بیشتری بررسی شود. نمی‌توان بطور دقیق گفت هر کسی که مصدوم می‌شود به خاطر کیفیت چمن است. این مسئله قبلا هم وجود داشت و الان چون رسانه‌ای شده حاد شده است. 

آقاحسینی در مورد بهبود کیفیت چمن ورزشگاه نقش جهان گفت: برای این کار ما دو راهکار به صورت کوتاه مدت و بلندمدت را در دستور کار داریم و این طور نیست که مسئولان مجموعه بیکار نشسته باشند. راهکار کوتاه مدت آن این است که برای این کار دستگاه‌هایی خریداری کردیم و منتظریم در اختیار ما قرار بگیرند. نمونه این دستگاه‌ها را در ایران هیچ کسی ندارد و  به دلیل سخت بودن کار واردات رسیدن آنها مقداری طول کشیده است.

وی افزود: ما 8 دستگاه خریداری کرده‌ایم که مخصوص کارهای تخصصی نگهداری چمن مانند دیتاچینگ، هوادهی، تمیز کردن و لایروبی، کشیدن لجن از زیر چمن و ... هستند اما شرکتی که این دستگاه‌ها را برای ما خریداری کرده با توجه به اینکه مدلی که خریدیم دیگر تولید نمی‌شد و مجبور شدیم مدل آنها را عوض کنیم، به ما اعلام کرده در نهایت تا یک ماه دیگر به دست ما می‌رسد و اینکه این مدت اضافه می‌شود یا خیر را اطلاعی ندارم. اما اگر این دستگاه‌ها به دست ما برسد نقش جهان مجهزترین وسایل نگهداری چمن را در اختیار خواهد داشت.

ناظر ورزشگاه نقش جهان در ادامه عنوان کرد: راهکار بلندمدت حل این مشکل این است که چمنی کاشته شود و در تعطیلات پایان فصل با چمن فعلی جابجا شود. چون شرایط نقش جهان طوری نیست که بخواهیم این چمن را داخل خود ورزشگاه کاشت کنیم و در این صورت حدود 6 ماه ورزشگاه باید تعطیل باشد.

آقاحسینی اضافه کرد:‌ این چمن جای دیگری کاشته می‌شود و این کار را به زودی آغاز می‌کنیم. چمن بلافاصله پس از کاشته شدن قابل برداشت نیست و احتمالا باید آن را باید سه بار کوتاه کنیم تا ریشه‌اش قوی و قابل انتقال شود.