تلاش مسئولان ورزش جنوب آسیا برای توسعه کشتی

در پایان سیزدهمین دوره بازی‌های جنوب آسیا در سال ۲۱۰۹ که به میزبانی نپال برگزار شد کشور‌های هند، نپال، سریلانکا، پاکستان و بنگلادش به ترتیب در جایگاه اول تا پنجم قرار گرفتند.

اخبار ورزشی-​بر همین اساس حمید بنی تمیم نماینده اتحادیه جهانی کشتی و دبیر کل کنفدراسیون کشتی آسیا درباره سطح رقابت‌های کشتی در این دوره از بازی‌های ورزشی جنوب آسیا اظهار داشت: به طور حتم با توجه به اینکه کشتی هنوز در این بازی‌ها جا نیفتاده است نمی‌توان به لحاظ کمی و کیفی توقع بالایی از برگزاری آن داشت، اما در سطح خودش قابل قبول بود.

وی تاکید کرد: از نکات قابل توجه این مسابقات می‌توان به علاقه مندی و تلاش مسئولان ورزش کشور‌های حاضر جهت توسعه و رشد کشتی در این منطقه از آسیا اشاره کرد که واقعا در راستای ترویج کشتی برای ماندگاری همیشه در المپیک‌ها این موضوع بسیار پُر اهمیت است.

​سرپرست پیشین فدراسیون کشتی افزود: گزارش مطلوبی از این مسابقات را به مسئولان اتحادیه جهانی کشتی منعکس خواهم کرد و اطمینان دارم در آینده کشور‌های این منطقه از آسیا نیز همچون هند جزء مدعیان کشتی در آسیا و البته جهان خواهند شد، البته به شرط آنکه با همین تلاش و برنامه ریزی حرکت کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قبل از مراسم اختتامیه مهمان رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش نپال بودم و آن‌ها به دلیل حمایت‌های سال‌های گذشته ایران که منجر به رشد و توسعه کشتی این کشور شده بود قدردانی ویژه‌ای داشتند.

گفتنی است در این دوره از بازی‌های جنوب آسیا ۵ کشور در دو رشته کشتی آزاد و زنان حضور داشتند و نپالی‌ها توانستند برای نخستین بار به مدال طلا در رشته کشتی برسند.