استیلی: با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا دل مردم را شاد کنیم

حمید استیلی سرمربی تیم ملی فوتبال امید کشورمان در حاشیه تمرین امروز این تیم گفت: باید از اهالی رسانه و پیشکسوتان که در تمرین امروز حاضر شدند و روحیه بازیکنان را بالاتر بردند، تشکر کنم. به هر حال اکنون بحث ملی مطرح است و دیگر آبی و قرمز مطرح نیست. شاید بتوان گفت که امروز نخستین جلسه تمرینی ما بود که با تمام بازیکنان برگزار شد. صیادمنش برای نخستین بار در تمرینات شرکت کرد و امروز هر ۲۳ بازیکن را در اختیار داشتیم.

اردوی تدارکاتی قطر و بازی دوستانه با تیم امید این کشور به ما کمک زیادی کرد

اخبار ورزشی- سرمربی تیم ملی امید کشورمان درباره اردوی تدارکاتی این تیم در قطر گفت: اردوی قطر برای ما بسیار مفید بود و بازی تدارکاتی با تیم امید قطر کمک زیادی به ما کرد. نقاط ضعفی داشتیم که سعی کردیم آن‌ها را به حداقل برسانیم. بازیکنان از نظر جسمانی شرایط خوبی دارند و از طریق جی پی اس میزان دوندگی بازیکنان را بررسی می‌کنیم و می‌توانم بگویم آمار بازیکنان از این حیث راضی کننده است.

با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا دل مردم را شاد کنیم 

استیلی در ادامه گفت: در گروه بسیار سختی قرار داریم، اما بازیکنان باانگیزه بالا تمریناتشان را دنبال می‌کنند و با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا دل مردم را شاد کنیم.

مهم‌ترین تاکتیک ما همدلی و وحدت است

او در پاسخ به این سوال که آیا کمک یک میلیاری وزارت ورزش به بازیکنان تیم ملی امید رسید عنوان کرد: کمک وزارت ورزش از طریق فدراسیون به ما می‌رسد و جا دارد از سلطانی فر و صالحی امیری تشکر کنم. در ۲ سال گذشته افراد زیادی به تمرینات ما آمدند و  از نظر مالی و رسانه‌ای به تیم ملی کمک کردند. سعی کردیم در انتخاب‌های پیش رو، با همکارانمان مشورت کنیم و بهترین گزینه را از نظر فنی و اخلاقی انتخاب کنیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم. مهم‌ترین تاکتیک ما، همدلی و وحدت است که باید در تمام تیم‌ها وجود داشته باشد و از همه مهم‌تر به دعای مردم نیاز داریم. از جانب خودم و بازیکنان این قول را به مردم می‌دهم که همه ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دل آن‌ها را شاد کنیم. 

نمی‌خواهم در این مقطع راجع به غلامی صحبت کنم

سرمربی تیم ملی امید در واکنش به تناقض میان صحبت‌های او و شاهرودی مبنی بر کنار گذاشته شدن عارف غلامی از این تیم گفت:  به شخصه عارف را خیلی دوست دارم و خودم او را به تیم امید آوردم، اما نمی‌خواهم در این مقطع راجع به او صحبت کنم و فکر می‌کنم بهتر است راجع به بازیکنانی که در حال حاضر در اردو حضور دارند صحبت کنیم. عارف غلامی هنوز بازیکن تیم امید است و در لیست ۵۰ نفره ما قرار دارد. برای عارف در بازی‌های باشگاهی اش آرزوی موفقیت می‌کنم.

برخی از بازیکنان ما قابلیت بازی در چند پُست را دارند و این ویژگی برای ما حائز اهمیت است

استیلی در پاسخ به این پرسش که استفاده از برخی بازیکنان در پُست‌های غیرتخصصی آن‌ها تاکنون چه نتیجه‌ای داشته گفت: برخی از بازیکنان ما قابلیت بازی در چند پُست را دارند و این ویژگی برای ما حائز اهمیت است. در برخی از پست‌ها که برای انتخاب بازیکن با مشکل مواجه می‌شدیم، بازیکنان چند پستی به ما کمک زیادی کردند. در تمرینات از بازیکنانی مانند مهدی خانی و نورافکن که می‌توانند در چند پست بازی کنند استفاده کردیم و آن‌ها فوق العاده خوب کار کردند.   تلاش می‌کنیم تا از قابلیت‌های این بازیکنان به بهترین شکل استفاده کنیم و کاری کنیم که علاوه بر تیم، خود بازیکنان هم سود ببرند.

پاداش‌های مقدماتی بازیکنان امروز به حسابشان واریز خواهد شد

او درباره پیگیری هایش برای پرداخت شدن پاداش بازیکنان تیم ملی امید گفت: پس از بازگشت به ایران استراحتی نداشتم و فرصت نکردم در کنار خانواده ام باشم و در تمام این مدت پیگیر پرداخت شدن پاداش بازیکنان بودم. جذب حامی مالی در این فرصت کوتاه به ما خیلی کمک کرد و روز گذشته هم وزیر ورزش به ما کمک کرد تا بتوانیم منابع لازم برای پرداخت پاداش مقدماتی بازیکنان را در اختیار داشته باشیم تا پاداش بازیکنان امروز به حساب آن‌ها واریز شود.  

دفاع فردی ما مشکل دارد، اما سعی می‌کنیم با تقویت دفاع تیمی این مشکل را برطرف کنیم

سرمربی تیم ملی امید در واکنش به این که تیمش در هر ۶ بازی گذشته در کلین شیت ناکام بوده و این که چه راهکاری برای برطرف کردن مشکل خط دفاعی تیم امید برای بازی‌های پیش رو دارد گفت:  در بازی‌های گذشته در دفاع فردی مشکل داشتیم و سعی کردیم ضعفمان در دفاع فردی را با مستحکم کردن دفاع تیمی برطرف کنیم، زیرا دفاع از مهاجم نوک آغاز می‌شود و به دروازه می‌رسد. تلاش کردیم شکل تیم را درست کنیم.   برابر قطر از دقیقه ۸۶ به بعد ۲ گل خوردیم، اما تا پیش از دقیقه ۸۶ هیچ موقعیتی به این تیم ندادیم. در بازی با قطر می‌خواستیم برخی از بازیکنان را در پست‌های دیگر امتحان کنیم و  کارکرد آن‌ها را ببینیم و همین ریسک باعث شد ظرف چند دقیقه ۲ گل از قطر دریافت کنیم.

در فرصتی کوتاه، عملکرد خوبی داشتیم

در فرصت باقی مانده تا آغاز مسابقات باید روی دفاع تیمی کار کنیم. باتوجه به فرصت کوتاهی که نسبت به بقیه رقبا داشتیم، تاکنون عملکرد ما خوب بوده و تا حدود زیادی توانستیم ضعف هایمان را برطرف کنیم. به اعتقاد من بهتر است که بیشتر از هر چیزی روی دفاع تیمی خودمان کار کنیم.