واکنش به تصمیم جنجالی AFC/ سلب میزبانی ایران در لیگ قهرمانان خلاف مقررات فیفا است

مهدی محمدنبی در گفتگویی درباره تصمیم اخیر AFC اظهار کرد: کمیته مسابقات‌ ای‌اف‌سی بدون رعایت مفاد ماده ۴ از اساسنامه فیفا و ماده ۱۳ از اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در آن صراحتا بر عدم‌تبعیض قائل شدن نسبت به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های هر کشوری تاکید شده، خلاف مقررات، تصمیماتی به ضرر نمایندگان ایران گرفته است. این کمیته بدون داشتن مستندات کافی و عدم اشراف به مقررات بین‌المللی و ملی هر کشوری اقدام به اتخاد تصمیم غیرقانونی کرده که منجر به حذف میزبانی تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا شده است.

اخبار ورزشی - این تصمیم از یک‌سو موجب خواهد شد اعتبار ملی و بین‌المللی فدراسیون فوتبال خدشه‌دار شده و از سوی دیگر به شعور، قداست و تاریخ باشگاه‌های ایرانی و هواداران میلیونی آن لطمه جدی وارد شود.

نبی ادامه داد: توصیه و درخواست بنده از ریاست AFC آقای شیخ سلمان این است که توسعه پایدار در فوتبال آسیا زمانی محقق می‌شود که برگزاری مسابقات بین‌المللی در کشور میزبان در اولویت قرار گیرد و تصمیمات اتخاذ شده توسط کمیته مسابقات AFC که بر خلاف روح و قوانین و مقررات حاکم بر ورزش فوتبال و همچنین در تضاد با مفاد ماده ۴ از اساسنامه AFC و ماده ۱۳ از اساسنامه فیفا است، را کان لم یکن تلقی کنند.

او در پایان گفت: بدیهی است فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می‌بایست در ارکان قضایی فیفا و نهایتا بر اساس مفاد مواد ۵۹ و ۶۰ از اساسنامه فیفا در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) طرح شکایت کند فرصت را از دست ندهد تا حقوق حقه باشگاه‌ها و هوادارانشان تضییع نشود.