بیرانوند: کاری می‌کنم بلژیکی‌ها لری یاد بگیرند!

علیرضا بیرانوند در نهایت با آرزوی خود رسید و در پایان فصل می‌تواند برای ادامه فوتبال خود راهی اروپا شود.

اخبار ورزشی - دروازه‌بان پرسپولیس و تیم ملی در شرایطی که می‌توانست با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه خود قراردادش را فسخ کند و راهی پلژیک شود، اما با این وجود ترجیح داد تا پایان فصل این موضوع را به تعویق بیاندازد و در تیم پرسپولیس باقی‌بماند تابستان راهی لیگ بلژیگ شود.

علیرضا بیرانوند در خصوص شرایط پرسپولیس، ادامه فوتبالش و همچنین لیگ بلژیک، توضیخاتی را ارائه داد که در زیر می‌خوانید:

*برد مهمی را مقابل تراکتور به دست آوردید.

واقعا بازی سختی بود و خیلی مهم بود که این ۳ امتیاز را به دست بیاوریم و خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد. البته این بازی از همان ابتدا گره خورد و با تیزهوشی بچه‌ها توانستیم تراکتور را شکست بدهیم.

*واقعا بازی پر برخوردی بود.

واقعا نمی‌دانم چرا تراکتور آنقدر دنبال جنجال‌سازی بود. بازیکنان ما با کسی درگیری نداشتند و فکر می‌کنم باعث این اتفاقات بازیکنان تراکتور بودند که تمرکز خودشان را از دست داده بودند و به دنبال این بودند با جنجال امتیاز بگیرند.

*چرا روی کارت زردی که گرفتی حسابی عصبانی شدی؟

واقعا هنوز دارم به کارتی که گرفتم فکر می‌کنم. از آنجایی که تیم تراکتور در حال تعویض کردن بود، من اجازه شروع بازی را نداشتم و همین عاملی شد تا به دلیل اتلاف وقت داور به من کارت زرد نشان بدهد و ۳ کارته شوم.

*قبول داری این پیروزی برای گل‌محمدی بسیار مهم بود؟

واقعا همینطور است. یحیی مربی بسیار بزرگی است و توانایی‌های بسیار زیادی دارد و کاملا می‌داند که از تیمش چه می‌خواهد. مطمئن باشید پرسپولیس با حضور گل‌محمدی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. مطمئن باشید که تیم ما با یحیی چهارمین قهرمانی خود را جشن خواهد گرفت.

*در نهایت توانستی برای ادامه فوتبال خودت راهی اروپا شوی.

من همیشه آرزو داشتم در سطح اول اروپا فوتبال بازی کنم و بالاخره به آن نزدیک شده‌ام و از فصل دیگر می‌توانم در اروپا سطح توانایی‌های خودم را نشان بدهم. من می‌خواهم نشان بدهم که فوتبال ایران چه توانایی دارد و می‌تواند بازیکنان زیادی را به اروپا بفرستد.

*چه شد که لیگ بلژیک را انتخاب کردی؟

واقعیت این است که من پس از تحقیقات زیادی که انجام دادم، متوجه شدم لیگ بلژیک فضای پیشرفت بسیار بالا است و من می‌توانم با درخشش در آنجا خیلی زود راهی لیگ‌های بزرگ‌تر شوم و حتی در تیم‌های بزرگ اروپا هم بازی کنم.

*از بین دو پیشنهاد خنک و آنتورپ در نهایت تصمیم گرفتی در آنتورپ بازی کنی؟

خب این تیم مدعی قهرمانی در لیگ بلژیک است و از طرفی من می‌توانم در لیگ اروپا بازی کنم و در مقابل تیم‌های بزرگ خودم را نشان دهم و از این طریق زودتر پیشرفت کنم.

*باید از حالا زبان مردم بلژیک را یاد بگیری.

من بلژیکی بلد نیستم صحبت کنم، اما ترجیح می‌دهم که با آن‌ها لری صحبت کنم تا آن‌ها مجبور شوند زبان من را یاد بگیرند.

*گفته می‌شد که به خاطر بیماری یکی از اعضای خانواده ات تصمیم گرفتی تابستان پرسپولیس را ترک کنی؟

نه این یک دروغ است و اصلا اینطور نیست. من به تمرین رفتم و با تمام بازیکنان خداحافظی هم کردم، اما وقتی یحیی گل‌محمدی را دیدم به دلیل چشم‌های او که ناراحت بود فعلا به بلژیک نرفتم.

*خود یحیی هم در این باره با تو صحبت کرد؟

من صحبتی با او نکردم، اما به این فکر کردم که شاید یحیی یک درصد به دلیل من بوده که پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس را قبول کرده است.