قلعه نویی خودش باید تصمیم بگیرد

مسعود تابش در خصوص نگرانی هواداران سپاهان در رابطه با مشخص شدن وضعیت امیر قلعه‌نویی که فشارهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روی این باشگاه به وجود آورده، اظهار داشت: امیر قلعه‌نویی در کنفرانس قبل از بازی با فولاد هم اعلام کرد اولویت اول، دوم و سومش سپاهان است. او گفت در این مورد تصمیم‌گیری با مدیران است. اگر منظور قلعه‌نویی مدیران باشگاه سپاهان است که باید بگویم نیازی به تصمیم ندارد و صد درصد مخالف جدایی‌اش هستیم. هر دو طرف از هم راضی هستیم.

اخبار ورزشی- تابش ادامه داد: تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با نظر او بستیم. بازی‌ها هم از این به بعد فشرده‌تر می‌شود. باید یک هفته دیگر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم. مگر می‌توانیم موافق جدایی او باشیم و اصلا برای این کار دلیلی نداریم. هواداران بدانند که باشگاه هیچ مشکلی با ادامه کار با قلعه‌نویی ندارد و قطعا مخالف جدایی اش هستیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه قلعه‌نویی اظهار داشت که سپاهان باید افتخار کند، او گزینه سرمربیگری تیم ملی است، عنوان کرد: این مسئله طبیعی است. هر باشگاهی سرمربی‌اش گزینه تیم ملی باشد باعث افتخار است و برای آن باشگاه خیلی خوب است، اما این دلیل بر موافقت باشگاه نیست. اگر قلعه‌نویی گزینه تیم ملی است، پس سپاهان چه می‌شود؟ سپاهان هم یک تیم محلی نیست و آیا ما باید در اوج بازی‌ها بگوییم با جدایی مربی‌مان موافق هستیم؟ گزینه می‌تواند باشد اما موافقت باشگاه مهم است. 

وی در مورد اینکه امیر قلعه‌نویی تعیین تکلیف این ماجرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر عهده مدیران گذاشته، تصریح کرد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اگر منظورش مدیران فدراسیون یا جای دیگر است، به ما ربطی ندارد. اگر منظورش مدیران سپاهان هستند که مدیران باشگاه سپاهان اعم از من و دیگر اعضای هیات مدیره صد درصد مخالفیم. مردم هم نگرانند و حق دارند. با توجه به اینکه اولویت قلعه‌نویی سپاهان است و با ما قرارداد دارد و باشگاه هم مایل به جداییش نیست، خودش باید تصمیم بگیرد و یک کلمه به فدراسیون بگوید نه.

وی در خصوص اینکه قلعه‌نویی اعلام کرد، از مدیران فدراسیون خواسته با مدیران باشگاه صحبت کنند، گفت: این مسئله صحبتی ندارد. ما چه صحبتی با فدراسیون داشته باشیم؟ مگر می‌توانیم موافق جدایی سرمربی خودمان باشیم. ما به صراحت اعلام می‌کنیم که مخالف جدایی او هستیم.

تابش در مورد زمان جلسه با حیدر بهاروند برای تعیین تکلیف این ماجرا اظهار داشت: امیرمهدی علوی که روابط عمومی فدراسیون است هنوز می‌گوید گزینه مشخصی را اعلام نکرده ایم. به ما گفته شده قرار است جلسه‌ای برگزار کنند. اصلا من از مدیران فدراسیون دعوت می‌کنم که به اصفهان تشریف بیاورند و در خدمتشان باشیم. الان چند روز است که هواداران نگرانند و شهر اصفهان متشنج است. نمی‌دانم این جلسه چه زمانی برگزار خواهد شد و تاریخ آن مشخص نیست. جمع‌بندی ما به صورت قطعی در این شرایط که در لیگ و جام حذفی مدعی هستیم و باید به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برویم مخالفت با جدایی سرمربی است.

وی در مورد اینکه این ماجرا سه جانبه شده، اظهار داشت: قلعه‌نویی باید مشخص کند. فدراسیون هم تلویحا از علاقه به همکاری با او می‌گوید، باشگاه می‌گوید قطعا مخالفیم. او هم خودش اعلام کرده که اولویتش سپاهان است و مشکلی با هم نداریم. پس قلعه‌نویی نباید به عهده مدیران فدراسیون یا سپاهان بگذارد، خودش باید تصمیم بگیرد و به مدیران فدراسیون به صراحت اعلام کند نمی‌آیم. 

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه آیا با خود قلعه‌نویی صحبتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داده، گفت: مرتب همدیگر را می‌بینیم و با هم صحبت می‌کنیم. دیشب هم صحبت کردیم و قلعه‌نویی باز هم تاکید کرد اولویتش سپاهان است. بنابراین نباید این مسئله به مدیران موکول شود. اگر نظر سپاهان مطرح است ما می‌گوییم مخالف جدایی قلعه‌نویی هستیم.

وی در مورد بازی روز گذشته سپاهان مقابل فولاد گفت: بازی دیروز بازی خوبی بود، هر چند که چند مصدوم داریم و منتظریم که آنها برسند اما نمایش قابل قبولی داشتیم. فولاد هم تیم خیلی خوب و قابل احترامی است و یقه خیلی از تیم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا اینجا گرفته، اما ما موقعیت‌های بهتری داشتیم و می‌توانستیم نتیجه بهتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم بزنیم. 

تابش در مورد اظهارات جواد نکونام که از محرم نویدکیا به عنوان یک مربی آینده دار نام برد، عنوان کرد: بهتر است از خودش بپرسید چرا این صحبت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد. ما در کار باشگاه‌های دیگر دخالت نمی‌کنیم و انتظار داریم در کارمان  هم دخالتی نشود. برای همه احترام قائلم، اما از نکونام تعجب می‌کنم که چطور وارد این صحبت‌ها می‌شود. این صحبت‌ها برایم عجیب است. در کجای دنیا دیده‌اید که یک نفر برای یک باشگاه دیگر تعیین تکلیف کند؟ آنها حتی سعی می‌کنند در باشگاه خودشان هم فقط در حیطه وظیفه خودشان صحبت کنند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه آیا ممکن است گزینه‌ای را برای جانشینی قلعه‌نویی در نظر داشته باشند، اظهار داشت: ما اصلا پلن دیگری نداریم. شدیدا به دنبال این هستیم که سرمربی خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنیم و با جدایی او در این شرایط سخت مخالفت می‌کنیم. تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با نظر قلعه‌نویی بستیم و هیچ مشکلی هم نداریم.