رکوردی جالب برای ذوب آهن در لیگ برتر

با حضور یک دروازه بان لبنانی در چارچوب دروازه تیم ذوب آهن، تعداد دروازه بان هایی که در این فصل در این تیم بازی کردند به عدد ۴ رسید. 

اخبار ورزشی- اصفهانی‌ها که ابتدای فصل رشید مظاهری سنگربان ملی پوش خود را از دست داده بودند، کار را با محمد باقری صادقی آغاز کردند. صادقی که در دیدارهای آسیایی این تیم عملکرد خوبی نداشت، در نخستین هفته لیگ برتر هم اشتباهات فاحشی مرتکب شد تا ذوبی ها در حالی که در خانه خود با ۲ گل از سایپا پیش افتاده بودند، ۳ بار دروازه شان باز شده و با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شوند.

بعد از این بازی علیرضا منصوریان سرمربی وقت ذوب آهن قید استفاده از صادقی را زد و چارچوب دروازه اش را به یوسف بهزادی سپرد. بهزادی ۲۹ ساله نیز برای این تیم بازیهایی همراه با فراز و نشیب داشت و بعد از چند بازی جای خود را به یک ملی پوش جوان به اسم معراج اسماعیلی داد.

هرچند عملکرد اسماعیلی در چارچوب دروازه ذوب آهن خوب بود اما شکست سنگین و خانگی این تیم مقابل پرسپولیس باعث شد تا ذوبی ها به فکر استخدام یک دروازه بان خارجی بیفتند. مهدی خلیل دروازه بان اهل کشور لبنان در نقل و انتقالات زمستانی به ذوب آهن پیوست و با شروع نیم فصل دوم برای این تیم به میدان رفت تا وی چهارمین دروازه بانی باشد که برای سبز پوشان در این فصل بازی کرده باشد.

معراج اسماعیلی با ۸ بازی برای ذوب آهن بیشترین تعداد بازی را دارد که در این ۸ بازی ۵ بار کلین شیت کرده و ۸ بار هم دروازه اش باز شده است.

بعد از اسماعیلی هم یوسف بهزادی با ۷ بازی بیشترین تعداد بازی را دارد که در این ۷ بازی ۲ بار کلین شیت کرده و ۸ بار دروازه اش باز شده است.

مهدی خلیل دروازه بان لبنانی آنها با ۲ بازی، یک کلین شیت و ۲ گل خورده در رده بعدی قرار دارد و محمد باقر صادقی با یک بازی، بدون کلین شیت و ۳ گل خورده در رده آخر قرار می گیرد.

گل گهر سیرجان هم در این فصل از ۳ دروازه بان استفاده کرده تا بعد از ذوب آهن بیشترین استفاده از دروازه بان در این فصل به نماینده استان کرمان تعلق داشته باشد. میلاد فراهانی، عبدالله حسینی و مهرداد بشاگردی ۳ دروازه بانی هستند که در این فصل از دروازه گل گهر مراقبت کرده اند.