قلعه‌نویی و تیم‌ملی به هم می‌رسند؟

 چند وقتی می‌شود که امیر قلعه‌نویی با فدراسیون فوتبال برای قبول هدایت تیمملی به توافق رسیده است. از طرف دیگر، باشگاه سپاهان مخالف جدی قطع همکاری با این مربی درشرایط حساس فعلی است، چون در کورس داغ قهرمانی با سایر رقبا در جام حذفی و لیگ برتر به سر می‌برد.

اخبار ورزشی- امیر و سپاهان البته بدشان نمی‌آید فضا به سمتی برود که با توجه به برنامه مسابقات تیم‌ملی، او به صورت همزمان هدایت تیم‌ملی و سپاهان را برعهده داشته باشد. به هرحال دوبازی نه‌چندان سخت با هنگ‌کنگ و کامبوج در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود و اردوی تیم‌ملی ١٥روزه خواهد بود. دوبازی بعدی تیم‌ملی با بحرین و عراق در ورزشگاه آزادی هم بعد از پایان مسابقات این فصل و خردادماه ٩٩ برگزار می‌شود. به این ترتیب از نظر آن‌ها مشکلی وجود ندارد که قلعه‌نویی بدون استعفا از سرمربیگری سپاهان به‌عنوان جانشین رسمی ویلموتس در این شرایط حساس فوتبال ملی انتخاب شود.

البته این نظر آنهاست و مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تحت هیچ شرایطی تا روز گذشته زیرِبار دوشغله‌بودن قلعه‌نویی نرفتند و به خود این مربی هم اعلام کرده‌اند هرچه سریع‌تر تکلیف قطع همکاری خود با سپاهان را روشن کند.

این مربی هم به نظر می‌رسد که در رودربایستی مسئولان استان اصفهان و باشگاه سپاهان که تمام هزینه‌های مالی و امکانات مورد نیازش را برای موفقیت سپاهان تأمین کردند، قرار گرفته است. باشگاه وقتی فهمید فدراسیون به هیچ‌عنوان زیرِبار دوشغله‌بودن امیر نمی‌رود، البته موضع منفی در قبال این انتقال گرفت. مدیرعامل این باشگاه در سلسله مصاحبه‌های انتقادی خود علیه مدیریت فدراسیون دیروز هم اعلام کرد که بهتر است امیر قلعه‌نویی با توجه به قراردادش با سپاهان و شرایط حساسی که این تیم دارد، یک کلمه به فدراسیون فوتبال بگوید: «نه»

مدیرعامل درشرایطی با جدایی امیر مخالف است که تماس‌هایی با شرکت فولاد مبارکه و آن‌ها برای موافقت با فسخ قرارداد قلعه‌نویی از سوی مسئولان گرفته شده تا اتفاقات مربوط به جدایی قلعه‌نویی با سهولت همراه شود. با وجود این، کل جامعه فوتبال ایران منتظر تعیین و تکلیف نهایی این پرونده هستند.

از نظر مدیران فدراسیون قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی است؛ فقط مانده روشن شدن تکلیف قرارداد سنگین مالی این مربی با سپاهان و شرایط حرفه‌ای این تیم که مدعی قهرمانی در حذفی و لیگ است و در آسیا هم آرزو‌های بزرگی در سر دارد. منتهی رفتن قلعه‌نویی در این شرایط حساس می‌تواند تمام اهداف و سرمایه‌گذاری‌های آن‌ها را نابود کند.