ستاره‌های دربی 92 را بشناسید

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۵:۳۰ فردا (پنج‌شنبه) در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند.

اخبار ورزشی- در دربی ۹۲ بدون شک هر دو تیم بازیکنانی دارند که نقش تعیین‌کننده‌ای در زمین ایفا می‌کنند.

در  پرسپولیس ، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، علی علیپور و حتی شاید وحید امیری می‌توانند ستاره‌های این تیم باشند.

بیرانوند که مرد شماره یک دروازه تیم ملی ایران است بار‌ها توانایی خود را در بازی‌های بزرگ نشان داده و مطمئنا او قصد دارد در آخرین دربی خود پیش از جدایی از پرسپولیس خاطره‌ای خوب در ذهن هواداران بگذارد. ترابی در فصل جاری ستاره بی‌چون‌وچرای پرسپولیس بوده و با گلزنی‌ها و پاس‌های کلیدی خود نقش موثری در صدرنشینی تیمش در جدول ایفا کرده است. از طرف دیگر نوراللهی و علیپور هم که سابقه گلزنی در دربی را دارند قطعا برای گلزنی تلاش خود را می‌کنند و تجربه سیدجلال در زمین هم می‌تواند پرسپولیس را به موفقیت برساند.

در سوی دیگر میدان، مهدی قائدی قطعا شانس اول گلزنی در خط حمله  استقلال  خواهد بود. سیدحسین حسینی، امیرارسلان مطهری، وریا غفوری، علی کریمی و شاید مسعود ریگی دیگر بازیکنانی هستند که استقلالی‌ها و فرهاد مجیدی روی آنها حساب ویژه‌ای بازی کرده‌اند.

قائدی که بهترین گلزن استقلال در فصل جاری بوده، برخلاف سال‌های گذشته تنها روی فوتبالش تمرکز کرده و همین باعث شده نمایش‌های چشم‌نوازی برای استقلال در زمین انجام دهد. از همین رو بعید نیست که اگر استقلال بتواند در دربی گل بزند، قائدی زننده این گل باشد. حسینی که درون دروازه تجربه زیادی پیدا کرده در فصل جاری بار‌ها تیمش را از شکست یا تساوی نجات داده و او در دربی هم می‌تواند ستاره میدان باشد.

در خط حمله هم اگرچه دیاباته غایب است، اما مطهری توانسته با عملکرد خوب خود نظر کادر فنی و هواداران را جلب کند و این بازیکن حتی سابقه گلزنی به پرسپولیس را هم دارد. علی کریمی و مسعود ریگی هم بازیکنانی هستند که در ترکیب مجیدی جایگاه ویژه‌ای دارند. این ۲ بازیکن با قدرت بدنی بالا و البته توانایی عالی شوتزنی قطعا یکی از امید‌های استقلال در دربی ۹۱ خواهند بود. وریا غفوری هم به عنوان کاپیتان می‌تواند به خوبی تیمش را در زمین مدیریت کند و چه در دفاع و چه در حمله نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.