استقلال نسبت به پرسپولیس بازیکنان بهتری دارد

محمد نوری پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این تیم برای دربی پیش رو اظهار داشت: استقلال از ۳ بازی گذشته برنده بیرون آمده و این نشان می‌دهد که کادرفنی در این مدت کوتاه عملکرد خوبی داشته است. برد‌های اخیر باعث شده بازیکنان از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار بگیرند، اما دربی بازی خاص و متفاوتی است که برای هواداران اهمیت زیادی دارد. استقلال برای کم کردن فاصله اش تا صدر جدول، باید این بازی را ببرد. استراماچونی تیم خوبی تحویل مجیدی داد و او توانست شرایط روحی و روانی بازیکنان را بازسازی کند که نتیجه آن پیروزی‌های استقلال در ۳ بازی اخیر بود.

استقلال نسبت به پرسپولیس بازیکنان بهتری دارد

اخبار ورزشی- دربی همیشه یک رقابت خاص بوده که حاشیه‌ها و حساسیت‌های خاص خودش را دارد.پرسپولیس صدر جدول است، اما به اعتقاد من این تیم چند بازی اش را شانسی برده و می‌توانم بگویم که در حال حاضر استقلال بازی زیباتری ارائه می‌دهد. نفراتی که استقلال در خط میانی و خط حمله دارد، خیلی بهتر از بازیکنان پرسپولیس هستند و اگر بازیکنان کم اشتباه باشند و با آرامش و بدون حاشیه بازی را را پیگیری کنند و برنامه‌های مدنظر کادرفنی را پیاده کنند، می‌توانند نتیجه خوبی بگیرند، زیرا استقلال از نظر بازیکن و تاکتیک تیمی، از پرسپولیس بهتر است و بهتر از این تیم بازی می‌کند. به اعتقاد من این بازی شروعی برای بازگشت استقلال به صدر جدول است.

نام دیاباته در اردوی حریف وحشت می‌اندازد

دفاع استقلال در پلی آف لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشت، اما برای دربی، مدافعان تیم باید حواسشان را بیشتر جمع کنند تا اشتباهی نکنند. در حال حاضر استقلال هیچ ضعف مشهودی ندارد و می‌توان گفت بهترین خط حمله و خط هافبک آسیا را در اختیار دارد و از تک موقعیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند. حضور دیاباته در دربی می‌توانست کمک زیادی به تیم کند، زیرا نام او در اردوی حریف وحشت می‌اندازد. با این حال اگر دیاباته نباشد، استقلال مهاجمان خوب دیگری دارد که جای او را پر می‌کنند. فکر می‌کنم این دربی بگونه‌ای باشد که استقلال بتواند به راحتی پرسپولیس را ببرد.

استقلال آن قدر بازیکن خوب دارد که مجیدی بتواند تیم را با هر سیستمی به زمین بفرستد

انتخاب ترکیب و چیدن سیستم به تفکرات سرمربی بستگی دارد. اگر مجیدی بخواهد در دربی هم از سیستم ۲_۵_۳ استفاده کند، باید بازیکنانی در ترکیب باشند که به این سیستم بیایند و بتوانند خواسته‌های کادرفنی را برآورده کنند. این امکان وجود دارد که مجیدی با توجه به حساسیت بازی تغییر سیستم بدهد، اما اگر قرار شد استقلال با همین سیستم برابر پرسپولیس قرار بگیرد، ۳ مدافع تیم باید خیلی حواسشان را جمع کنند و با آرامش توپ‌های عقب زمین را جمع کنند و زهر خط حمله پرسپولیس را بگیرند. خوشبختانه استقلال آن قدر بازیکن خوب دارد که مجیدی بتواند تیم را با هر سیستمی به زمین بفرستد و نتیجه بگیرد.

غیبت برخی بازیکنان در دربی نگران کننده است

غیبت برخی بازیکنان در دربی اتفاق نگران کننده‌ای است. بازیکنی مانند دیاباته می‌تواند هر خط دفاعی را به زحمت بیندازد. او مهاجم فرصت طلبی است که به بهترین شکل ممکن از فرصت‌ها استفاده می‌کند. اسماعیلی هم بازیکن مهمی برای تیم است که همیشه در دربی‌ها عملکرد خوبی داشته و می‌توان گفت غیبت او در این بازی یک خلاء ایجاد می‌کند، اما این خلاء برطرف شدنی است و بازیکنانی مانند ریگی و کریمی می‌توانند جایگزینان خوبی برای او باشند. در خط دفاع هم بازیکنان خوبی داریم. هر چند اگر غلامی به دربی برسد بهتر است.

دربی برای طاهرخانی می‌تواند سکوی پرتاب باشد

شاید طاهرخانی تجربه دربی نداشته باشد، اما در انتخابی المپیک بازی کرده و برابر الریان و الکویت هم در ترکیب بود که باعث شد تجربیات خوبی به دست بیاورد و دیگر نمی‌توانیم بگوییم که او یک بازیکن بی تجربه است. شاهین طاهرخانی بدون حاشیه بازی می‌کند و کار اضافی انجام نمی‌دهد. طاهرخانی در کنار چشمی و دانشگر مکمل یکدیگر هستند. دربی برای بازیکنی مانند طاهرخانی می‌تواند سکوی پرتاب باشد و امیدوارم او از این بازی سربلند بیرون بیاید.

استقلال در این فصل خرید‌های خوبی کرده است

او در خصوص خرید‌های جدید استقلال گفت: مطهری در یکی، ۲ بازی آخر که با اعتماد مجیدی بازی کرد، نمایش خوبی داشت و چند گل زد. او در ذوب آهن هم کارایی بالایی داشت و بازیکن کلیدی این تیم بود. مطهری خرید خوبی است و تاکنون جواب داده است. از بودروف شناختی ندارم و هنوز بازی نکرده تا ببینیم فاکتور‌های مدنظر هواداران و کادرفنی را دارد یا خیر. استقلال از ابتدای فصل خرید‌های خوبی کرد و بازیکنانی مانند میلیچ و دیاباته عملکرد خیلی خوبی دارند.


بودروف کارنامه قابل قبولی دارد

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا دربی زمان مناسبی برای بازی دادن به بازیکنی مانند بودروف است گفت: بازی دادن به بودروف به تفکر و نظر کادرفنی بستگی دارد. به هر حال بودروف هنوز برای استقلال بازی نکرده و دربی هم یک بازی بزرگ است. در هر صورت کادرفنی پاسخگو است و اگر بودروف در ترکیب باشد و خوب بازی کند، همه می‌گویند چه بازیکن خوبی جذب شده، اما اگر او بازی کند و مرتکب اشتباهی شود، از مجیدی انتقاد می‌شود که چرا اولین بار در بازی مهمی مانند دربی به او بازی داده است. بودروف سابقه خوبی دارد و یک بازیکن حرفه‌ای است که در لیگ انگلیس بازی کرده و بازی‌های زیادی برای تیم ملی بلغارستان انجام داده است. اگر او به اندازه کافی آماده باشد و کادرفنی تشخیص دهد که می‌تواند برابر پرسپولیس به تیم کمک کند، مشکلی برای بازی کردن او در دربی  وجود ندارد.

محبوبیت مجیدی به خاطر گلزنی در دربی است

محبوبیت مجیدی میان هواداران استقلال، بیشتر به خاطر گل‌های او در دربی است. شرایط بازی کردن با سرمربیگری متفاوت است. با این حال امیدوارم اولین تجربه سرمربیگری مجیدی در دربی، با یک برد خوب همراه شود و اعتماد هواداران به او بیشتر شود. پیروزی در دربی برای تمام استقلالی‌ها با ارزش است و امیدوارم او در این بازی نشان دهد که یک سرمربی بزرگ است.

مطالبات شاکیان را می‌پردازند، اما کمی بعد یک طلبکار جدید پیدا می‌شود 

او درباره شکایت استراماچونی از استقلال برای دریافت مطالباتش گفت: شکایت‌ها همیشه بوده و چند سال است که این مشکل وجود دارد. مسئولان باشگاه مطالبات شاکیان را می‌پردازند، اما کمی بعد یک طلبکار جدید پیدا می‌شود. امیدوارم تا چند سال آینده این مشکلات برطرف شود و باشگاه‌های ما حرفه ای‌تر مدیریت شوند تا دیگر شاهد چنین حواشی و مشکلاتی نباشیم. باید افراد آگاه به مسائل اقتصادی و حقوقی در باشگاه‌ها حضور داشته باشند تا از به وجود آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

آن آقا فقط ادعای استقلالی بودن دارد و تمرکز تیم را به هم می‌زند

پیشکسوت استقلال درباره شکایت معاون سابق این باشگاه از وریا غفوری در آستانه دربی گفت: آن شخص که ادعای استقلالی بودن دارد، اگر واقعا استقلالی بود چنین کاری نمی‌کرد. او مدام می‌گفت استقلال را دوست دارد و طرفدار تیم است، اما من فکر نمی‌کنم اینطور باشد، زیرا با مصاحبه‌هایی که انجام داده بود، آرامش تیم را به هم می‌زد. او اگر خودش را استقلالی می‌داند نباید چند روز مانده به بازی با پرسپولیس چنین کاری انجام می‌داد. باز هم می‌گویم او تعصبی به استقلال ندارد و کارش غیر حرفه‌ای است. گاهی اوقات میان اشخاص مسائلی پیش می‌آید که باید حل شود، اما من کسی که در این مقطع می‌رود از بازیکن تیم شکایت می‌کند و تیم را به حاشیه می‌برد، استقلالی نمی‌دانم.

بازیکنان استقلال با تعصب ایرانی پاسخ AFC را دادند

نوری درباره سفر استقلال به امارات برای بازی با الکویت و این که آیا AFC به تعهدش برای میزبانی تیم‌های ایرانی در دور برگشت پایبند می‌ماند گفت: AFC دروغ زیاد می‌گوید. ما در ایران هیچ مشکلی برای میزبانی نداشتیم، اما با لابی‌هایی که انجام می‌شود و کرسی‌های فراوانی که کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در آن جا دارند، این اتفاقات افتاد و سعی کردند فوتبال ایران را به انزوا ببرند. آن‌ها می‌خواستند نمایندگان ایران در پلی آف حذف شوند یا اصلا بازی نکنند. با وجود مشکلات فراوان و خستگی زیاد، بازیکنان استقلال با تعصب ایرانی خود پاسخ AFC را دادند. استقلال یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و با این کار‌ها نمی‌توانند تیم را متوقف کنند. باید از تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی که توانستند با وجود مشکلات فراوان تیم را به مرحله گروهی برسانند تشکر کنم.