رفقای پرسپولیسی ام از استقلال می‌ترسند

امیرحسین صادقی از دربی‌باز‌های معروف و باتعصب استقلالی است که این روز‌ها به رغم آنکه به نظر می‌رسد وضعیت مدیریتی باشگاه استقلال نسبتاً به سمت ساحل آرامش پیش می‌رود ولی همچنان نگران تیم محبوبش است و روز‌های بدی را برای تیم استقلال پیش‌بینی می‌کند.

دربی‌باز‌های این دربی کدام‌یک از بازیکنان استقلال هستند؟
دربی‌باز به آن معنی نداریم. به طور کلی هر کس برای ترس از باخت در دربی با همه وجودش بازی کند دربی‌باز می‌شود.

به خاطر عواقب نتیجه دربی؟
دقیقاً! ترس از شکست باعث می‌شود دربی‌باز ستاره زمین شود. چون برد و باخت در دربی عوارض زیادی برای هر دو تیم دارد. برد دربی می‌تواند محبوبیت یک‌شبه را برای بازیکن رقم بزند و با یک باخت بازیکن نمی‌تواند در خیابان راه برود و در چشم طرفداران تیمش نگاه کند. کسی که این وضعیت را درک کند در دربی با تمام وجود بازی می‌کند تا برنده شود.

اوضاع استقلال پس از این چند برد و نتایج خوب آسیایی و داخلی را چطور می‌بینید؟
اتفاقاً اعتقاد دارم این استقلال چیزی برای عرضه کردن ندارد و خیلی نمی‌توان درباره این تیم حرف زد. فعلاً نمی‌توانیم درباره این استقلال حرفی بزنیم، چون فعلاً روش کاری تیم دنباله‌روی همان سیستمی است که استراماچونی در تیم پیاده کرده است. باید چند هفته بگذرد تا ببینیم تفکر فرهاد در استقلال چه نتیجه‌ای دارد.

کمی با ناراحتی درباره استقلال حرف می‌زنید! هنوز بابت اتفاقات اخیر دلخورید؟
مشکل اصلی استقلال همان‌هایی هستند که با نقاب دلسوزان تیم در حال مدیریت باشگاه هستند. افرادی دور و بر این تیم هستند که علناً در حال خیانت به استقلال هستند. متأسفانه اتفاقاتی دور و بر تیم رخ می‌دهد که همه ما را نگران می‌کند.

چطور؟
دو روز پیش جلسه‌ای با برخی دوستان نزدیک به باشگاه داشتم و چیز‌هایی شنیدم که ته دلم خالی شد. فقط این را می‌گویم مادامی که مسعود سلطانی‌فر، خلیل‌زاده، موسوی، فتحی و آن یکی سلطانی در استقلال حضور دارند این تیم حالا حالا‌ها عقب است و صد سال دیگر هم نمی‌تواند روی پا بایستد. مدیرانی که فقط نمایش می‌دهند.

شنیده‌اید برای دیاباته هم پیشنهادی از کویت رسیده و برخی نگران تکرار پرونده تیام، پاتوسی و جپاروف برای شیخ هستند؟
سؤال من این است که اگر کسی را برای کار در بخشی از باشگاه می‌آورند و نتواند کارش را انجام دهد به چه درد می‌خورد؟ ما که می‌دانیم سلطانی‌فر، خلیل زاده و موسوی رفقای هم هستند. موسوی را هم که خوب می‌شناسم. همان فرد دلسوز ورزش که صبای قم و استقلال خوزستان را رها کرد و حالا در استقلال تهران دنبال باقی‌مانده فعالیت‌هایش است چطور رویش شده به مردم بگوید نفری یک میلیون بدهید پول دیاباته را بدهیم؟ مگر سلطانی‌فر او را برای هزینه کردن در استقلال نیاورده است؟ این مدل مدیریت را که من هم بلدم! مردم پول بدهید و من هم خرج کنم! آقای وزیر این همۀ مدیریت شما برای استقلال است؟ من مانده‌ام این باشگاه دیگر چه چیزی دارد که شما آن را رها نمی‌کنید...؟!

چه توصیه‌ای به فرهاد مجیدی دارید؟
من از روز اول گفتم فرد اول و آخر برای سرمربیگری در استقلال باید فرهاد باشد. کسی که مکتبی را پایه‌ریزی کند ولی او باید بداند پشت دستش چه کسی بازی می‌کند! آدم‌های دور و بر فرهاد اصلاً نرمال نیستند. متأسفانه اخبار خوبی از دور و بری‌های فرهاد نمی‌شنوم.

بگذریم! دربی چه می‌شود؟
دربی که حرفی ندارد. ما ۳- یک می‌زنیم. با دیاباته و بدون دیاباته پرسپولیس ۲ گل از استقلال عقب است. این را رفقای پرسپولیسی خود من هم می‌گویند که از استقلال می‌ترسند. تازه این استقلال! زخمی، دو ماه بدون مربی، بدون زمین تمرین و با این همه مصدوم و غایب.

با شکایت علی خطیر چه کردید؟
در یک جلسه حضوری مشکلات حل شد.