چرا استقلالی‌ها این‌قدر مصدوم می‌شوند؟

محمد محمدی، دروازه‌بان اسبق استقلال در لیگ قهرمانان آسیا سابقه دو بار رویارویی با تیم الاهلی و مهار یک پنالتی در خاک عربستان را در کارنامه اش دارد. او روز گذشته با خبرورزشی درباره آن دیدار و وضعیت فعلی استقلال و حواشی اش حرف زد.

استقلال با الاهلی بازی دارد! چه خاطره‌ای از این تیم دارید؟
اخبار ورزشی-  آن بازی اولین بازی من در لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال بود. خیلی هیجان داشتم. آن زمان این‌گونه نبود که از بازی کردن در ترکیب اصلی اطمینان داشته باشید ولی آقای مرفاوی به من اعتماد کرد و مرا به میدان فرستاد. لطف خدا بود که یک پنالتی را هم گرفتم و در خلال بازی نیز چند موقعیت جدی را نجات دادم تا بهترین بازی زندگی‌ام لقب بگیرد.

برای همان پنالتی؟
نه فقط! چون برنده شدیم و بعد از بازی هم راهی مکه و زیارت خانه خدا شدیم که پیش از آن هرگز به آن سفر نرفته بودم. برای همین آن دیدار به بهترین روز فوتبالی زندگی‌ام تبدیل شد. آن تیم الاهلی یکی از گردن‌کلفت‌ترین تیم‌های آن فصل عربستان بود. یک فوروارد برزیلی داشتند که خیلی اذیت‌مان کرد.

در بازی برگشت هم خودتان بازی کردید و برنده هم شدید؟
بله! در استادیوم آزادی بازی کردیم. روز بزرگی بود.

وضعیت استقلال را چطور می‌بینید؟
تعجب می‌کنم که چرا تیم در نیم‌فصل دوم اینقدر مصدوم داده است! دلیلش قطعاً پزشکی نیست، چون می‌دانم با وجود دکتر نوروزی و دکتر ستوده، استقلال یکی از بهترین کادر پزشکی‌های ایران را دارد. باید ببینند دلیل این همه مصدومیت در نیم‌فصل دوم چیست!

با این شرایط بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
استقلال نام بزرگی در آسیاست و خیلی به نفراتش بستگی ندارد ولی به هر حال برخی بازیکنان در نتیجه تأثیر‌گذار هستند. درست است که الان قائدی و دیاباته نیستند ولی امیرارسلان مطهری خوب کار کرده است.

استقلال چه کار کند تا برنده شود؟
باید باهوش بازی کند. اول گل نخورد و بعد هم دنبال استفاده از موقعیت‌هایش باشد.

حواشی هم در این روز‌ها عنوان شد که به موضوع دروازه‌بانان و «جک تری دی» ربط داشت! الان وقت این حرف‌ها بود؟
بهتر است ما هم به این موضوع نپردازیم، چون الان استقلال به آرامش نیاز دارد و بعد‌ها وقت برای این حرف‌ها زیاد است.

راستی پسرتان که استقلالی است در آن شب مهم در سال ۲۰۱۰ چندساله بود؟
۱۰ ساله بود. آن شب او خوشحال‌ترین استقلالی دنیا بود. ما ۲ بر صفر جلو بودیم که من پنالتی را گرفتم و بعد یک گل خوردیم و برنده شدیم. او الان ۲۰ ساله است و همزمان تحصیل و کار می‌کند.