قطار  بدهی های استقلال در ایستگاههای سرور جپاروف، وینفرد شفر و... متوقف خواهد شد؟
احمد سعادتمند در نخستین هفته‌های مدیریت خود در باشگاه استقلال مدعی شد ظرف مدت چند روز با ۱۵ گروه مالی و اقتصادی برای پایان دادن به مشکلات و بحران‌های مالی پیش‌رو نشست‌های مثبتی برگزار کرده است. این ادعای مدیرعامل استقلال با واکنش‌های متفاوت روبه‌رو شد. باشگاه تهرانی که رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه‌داری ایران ثبت کرد و حالا با چهارمین مدیر طی ۱۲۲ روز باید بتواند از اردیبهشت برزخی عبور کند، جایی که برای فرار از کرونای مالی رقمی در حدود ۶۰۰ هزار دلار (حدود ۱۰۰ میلیارد ریال) نیاز دارد!

ایستگاه اول؛ سرور جپاروف
اخبار ورزشی- ستاره ازبکستانی شکایتی به فیفا کرده و حکم پرداخت مطالبات او تا اواخر اسفند ۹۸ صادر شد. با تلاش‌های صورت گرفته یک ماه مهلت گرفتند بلکه استقلال بتواند ۹۰ هزار دلار مطالبه جپاروف به‌اضافه ۱۰ هزار دلار حق دادرسی او در فیفا را تأمین و واریز کند. کروناویروس هم برای استقلال در این پرونده مؤثر واقع شد تا جپاروف و وکلایش به دلیل قرنطینه اجباری در ازبکستان و تعطیلی ادارات فعلاً پیگیر حکم فیفا نشوند. گرچه خبر می‌رسد تا ۱۰ اردیبهشت اگر استقلال تسویه‌حساب انجام ندهد کار به جا‌های باریک کشیده می‌شود.

ایستگاه دوم؛ وینفرد شفر
حکم ۵۵۰ هزار دلاری شفر نیز دومین بحران جدی استقلال است. آخرین رایزنی‌ها با وکلای مرد آلمانی به جایی رسیده که استقلال باید در دو تا سه مرحله تسویه‌حساب با شفر را انجام بدهد که قسط اول هم ۲۰۰ هزار دلار در نظر گرفته شده تا استقلال اردیبهشت این پول را به سرمربی آلمانی سابق خود بپردازد. البته شفر برحسب خلف وعده‌هایی که طی دو سال همکاری با استقلال داشت از مدیران جدید ضمانت اجرایی برای پرداخت منظم خواسته که باید دید این ضمانت به چه شکلی در اختیار سرمربی این روز‌های بن یاس قرار می‌گیرد.

ایستگاه سوم؛ قسط سوم قرارداد‌ها
نزدیک به دو ماه از مهلت پرداخت قسط سوم قرارداد‌های بازیکنان و مربیان گذشته و هر روز هم وعده جدیدی به اعضای تیم داده می‌شود درست مثل آخرین وعده که سعادتمند داد و مدعی شد تا آخر فروردین بخشی به حساب بازیکنان و مربیان واریز می‌شود. طبق بند‌های موجود در قرارداد‌ها استقلال باید ۲۰ درصد پرداختی سوم را اوایل اسفند واریز می‌کرد. آخرین رایزنی‌ها میان مدیرعامل، سرمربی و کاپیتان استقلال به شکلی پیش رفته که در این برهه به جای ۲۰ درصد به اعضای تیم ۱۰ درصد پرداخت شود. خود این توافق بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ هزار دلار (نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال) نیاز دارد و بیشتر آن به مطالبات سه خارجی تیم دیاباته، میلیچ و بودروف برمی‌گردد.

ایستگاه چهارم؛ تعهدات متفرقه
مدیرعامل جدید در اردیبهشت باید به تعهدات متفرقه دیگری نیز عمل کند از جمله پرداخت قسط اول قرض‌الحسنه عضو سابق هیئت مدیره، بدهی‌هایش به آژانس‌های هواپیمایی و هتل‌ها، مالیات‌های تأیید شده، حق و حقوق کارمندان و عوامل اجرایی باشگاه و... در مجموع این تعهدات در کنار ۵۰ هزار بدهی به دو وکیل حقوقی در فیفا و CAS نیاز به تأمین منابع تا ۱۰۰ هزار دلار دارد. در کنار این تعهدات استقلال برای ترمیم چمن کمپ اختصاصی و همین‌طور کمپ مجموعه انقلاب نیز بودجه کلانی نیاز دارد!

احمد سعادتمند در اولین مصاحبه تلویزیونی خود با اعتماد به نفس بالایی از حل مشکلات و عبور از بحران‌های پیش‌رو در استقلال صحبت کرد که طرفداران در فضای مجازی به او لقب «سعادت‌من» (برگرفته از شخصیت سینمایی سوپرمن) دادند. حالا باید دید مدیرعامل جدید از این کرونای مالی در اردیبهشت برزخی چگونه عبور خواهد کرد.