خشن‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا

خطا کردن در مسابقات فوتبال بخشی از این ورزش است. بازیکنان فوتبال پس از ارتکاب خطا‌های شدید و خاص باید با کارت‌های زرد و قرمز جریمه شوند. به طور کلی فوتبالیست‌هایی که بیشترین کارت را دریافت می‌کنند، خشن‌ترین بازیکنان یک تیم هستند.

خشن‌ترین بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا

پپ گواردیولا بازیکن و سرمربی سابق تیم فوتبال بارسلونا، خشن‌ترین بازیکن تاریخ آبی اناری پوشان است. او در دوران بازی حرفه‌ای خود ۸ کارت قرمز دریافت کرده است. گواردیولا در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرده و با توجه به پستش شاید این قدر از خشونت برای او طبیعی باشد.

اخبار ورزشی- گواردیولا از پر افتخار‌ترین بازیکنان و سرمربیان تاریخ باشگاه بارسلونا ست. از افتخارات او در مربیگری در تیم بارسلونا می‌توان به ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) و ۳ قهرمانی در لیگ برتر اسپانیا (لالیگا) اشاره کرد.

گواردیولا خشن‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا است

گواردیولا عنوان نخست خشن‌ترین بازیکن کاتالان‌ها را با هریستو استویچکوف مشترک است. استویچکوف هم در طول ۷ سال بازی برای آبی اناری پوشان، ۸ کارت قرمز دریافت کرده است. این بازیکن بلغارستانی بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ برای تیم بارسلونا به میدان رفته است.

تیاگو موتا هافبک برزیلی تیم بارسلونا در رده دوم خشن‌ترین بازیکنان این تیم است. او بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ و در ۹۶ بازی برای آبی اناری پوشان بازی کرده است. این بازیکن در طول بازی برای کاتالان ها، ۷ کارت قرمز گرفته است.

رده سوم خشن‌ترین بازیکنان تاریخ تیم فوتبال بارسلونا به طور مشترک در اختیار ۵ بازیکن است. جرارد پیکه، رافائل مارکز، رونالد کومان، آلبرت فرر و میگوئل آنخل نادال با دریافت ۶ کارت قرمز در رده سوم خشن‌ترین بازیکنان تاریخ تیم بارسلونا قرار گرفته اند.

از این بازیکنان تنها جرارد پیکه می‌تواند رکورد خود را ارتقا دهد. البته این افزایش رکورد نکته مثبتی برای او محسوب نمی‌شود و تنها باعث افزایش رکورد خشونت او در ورزش فوتبال می‌شود که این امری پسندیده نیست.