تغییری آماری در استقلال با قرهاد مجیدی

تیم فوتبال استقلال تهران که فصل گذشته را با شفر آغاز کرد و در اواخر فصل سرمربی پیشین آلمانی آبی پوشان جای خود را به فرهاد مجیدی داد تا فصل با یک سرمربی جوان پایان یابد، توانستند یک رکورد جالب در گل نخوردن از خود به جای بگذارند.

اخبار ورزشی- آبی پوشان در همه هفته‌های فصل گذشته تنها ۱۳ گل خوردند تا صاحب رکورد کمترین گل خورده در یک فصل در تمام ادوار لیگ برتر باشند. استقلالی‌ها هرچقدر فصل گذشته سخت و کم گل می‌خوردند، در گلزنی هم قدری سخت به هدف می‌رسیدند و در پایان فصل تنها ۴۰ گل زدند و هرچند با همین تعداد گل پس از سپاهان و تراکتور دارای سومین خط حمله برتر مسابقات بودند، اما ۴۰ گل در ۳۰ بازی نمی‌تواند آمار مناسبی برای خط حمله یک تیم مدعی قهرمانی باشد.

در فصل جاری استقلالی‌ها در کار گلزنی بسیار موفق تر نسبت به فصل گذشته عمل کردند و در حالی که تنها ۲۰ بار در این مسابقات به میدان رفته‌اند با ۳۹ گل زده دارای بهترین خط حمله هستند. اما آنها بر خلاف فصل گذشته بیشتر و راحت تر گل می‌خورند و در همین ۲۰ بازی ۲۲ بار دروازه‌شان باز شده تا از حد نصاب یک گل به ازای هر بازی هم عبور کرده باشند.

استقلالی‌ها در لیگ هجدهم به ازای هر ۶۷/۵ دقیقه یک گل زدند و در لیگ نوزدهم به ازای هر ۴۶ دقیقه یک بار موفق به گلزنی شده‌اند. در فصل گذشته به ازای هر ۲۰۸ دقیقه بازی یکبار و در فصل نیمه تمام نوزدهم به ازای هر ۸۲ دقیقه یکبار دروازه‌اش باز شده است و مقایسه این آمار به خوبی بیانگر این واقعیت است که نقاط ضعف و قوت این تیم نسبت به فصل گذشته جای خود را با هم عوض کرده‌اند.