نگرانی بزرگ فرهاد مجیدی در استقلال

احمد سعادتمند پس از پایان تعطیلات نوروزی اوقات شلوغی را در ساختمان باشگاه استقلال سپری کرده و جلسات متعددی داشته است؛ از پیگیری امور مالی و گفت‌وگو با اعضای هیئت مدیره گرفته تا ملاقات با پیشکسوتان و البته بازیگران! ولی نکته فوق العاده مهم اینجاست که همه با مدیرعامل ملاقات کرده‌اند غیر از افرادی که قاعدتاً حضورشان در  باشگاه استقلال  باید اولویت داشته باشد! طی روز‌های گذشته ندیدیم که هیچ کدام از مهره‌های سرشناس استقلال برای گفتگو با سعادتمند راهی ساختمان سعادت‌آباد شوند.

اخبار ورزشی- از طرف دیگر، هیچ کدام از استقلالی‌ها (حداقل هیچ کدام از بازیکنان بزرگ تیم) مصاحبه‌ای به نفع مدیرعامل جدید انجام نداده و همین مسئله نشان می‌دهد که بازیکنان از شرایط موجود چندان راضی نیستند. آن‌ها قرار بود قبل از تحویل سال قسمتی از قراردادهای‌شان را دریافت کنند، اما این اتفاق نیفتاد. پس از پایان تعطیلات هم مرتب بحث بر سر آن بود که پول‌شان طی امروز و فردا واریز می‌شود ولی… خلاصه داستان همچنان به قوت خودش باقی است و شرایط موجود بر دامنه شایعات نیز به طرز قابل ملاحظه‌ای می‌افزاید.

عدم ملاقات مربیان

سعادتمند با  فرهاد مجیدی  در ارتباط است و هماهنگی‌های لازم میان مدیرعامل و سرمربی صورت می‌گیرد ولی نکته حائز اهمیت اینجاست که از زمان انتخاب مدیرعامل جدید، فرهاد واکنش مثبتی نسبت به این گزینش صورت نداده و اتفاقاً حتی یک بار از چیدمان هیئت مدیره نیز انتقاد کرد! هیچ خبری هم مبنی بر جلسه مجیدی و سعادتمند به صورت ویدئوکنفرانس تا امروز به بیرون درز پیدا نکرده است. به همه این موارد باید مسئله فوق را نیز اضافه کرد که علاوه بر مجیدی، دستیاران او که این روز‌ها در ایران هستند، تاکنون جلسه‌ای با مدیرعامل نداشتند و همین مسئله شایعه دلخوری مربیان از مدیران را به طور جدی قوت می‌بخشد. بسیار بعید است که تصور کنیم شرایط برای انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسه میان کادر فنی و مدیرعامل طی روز‌های گذشته مهیا نشده است، چون وقتی پیشکسوتان و… با سعادتمند ملاقات می‌کنند حتماً می‌شد شرایط برای برپایی جلسه میان کادر فنی با مدیرعامل را نیز مهیا کرد البته به شرطی که هر دو طرف تمایل داشته باشند.

پول نباشد، بازی نمی‌کنند

فرهاد مجیدی نگران دیر شدن پرداختی شاگردانش در صورت آغاز مجدد رقابت‌های لیگ برتر است. او با توجه به تجربه‌ای که در فوتبال ایران دارد، به درستی می‌داند که اگر یک فوتبالیست در هفته‌های پایانی فصل به لحاظ مالی تأمین نشود، انگیزه‌هایش برای ارائه نمایش مطلوب تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند و دیگر انگیزه‌ای برای فوتبال بازی کردن نخواهد داشت. حتی از گوشه و کنار شنیده‌ایم که سرمربی استقلال به اطرافیان خودش گفته است: بحث تعصب و بی‌تعصبی نیست. اگر پول ندهند، خود به خود انگیزه بازیکنان افت کرده و آن‌ها تمرکز و روحیه لازم برای بازی را نخواهند داشت. باشگاه قرارداد بسته و باید به تعهداتش عمل کند.

منتظر بازگشت سرمربی

در این میان البته برخی از مسئولان باشگاه نظر دیگری دارند. آن‌ها با اشاره به حضور فرهاد مجیدی در خارج از کشور معتقدند وقتی سرمربی تیم نباشد، برگزاری جلسه میان مدیرعامل با دستیاران او عملاً معنایی ندارد. یکی از عوامل باشگاه استقلال در این رابطه گفت: مدیرعامل هر باشگاه یعنی فرد شماره یک امور اجرایی. آدم شماره یک باشگاه باید با همتای خودش در داخل تیم ملاقات کند. تمام مربیان استقلال محترم و عزیز هستند ولی جلسه کادر فنی با مدیرعامل زمانی معنا پیدا می‌کند که خود سرمربی هم باشد بنابراین مطمئن باشید هیچ کدورتی در میان نیست و آقای سعادتمند منتظر است تا ابتدا با خود فرهاد و پس از آن با تمام اعضای کادر فنی استقلال جلسه بگذارد.