صادقی: بلاتکلیفی به ما ضربه زده است

ابراهیم صادقی، سرمربی تیم ساپیا در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" با اشاره به دلش برای فوتبال تنگ شده است، عنوان کرد: قبل از هر چیزی برای مردم کشورم آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم این بیماری بسیار زود از بین برود. من مطمئن هستم اگر ما کنار همدیگر باشیم می‌توانیم از این بحران عبور کنیم. 

اخبار ورزشی- وی درباره حضورش در تیم سایپا و جوان‌گرایی که در این تیم انجام داده توضیح داد: من پس از اینکه قرار شد به‌عنوان سرمربی در تیم سایپا فعالیت کنم با هماهنگی مدیریت باشگاه یک استراتژی تعریف کنیم و یک برنامه‌ریزی انجام دادیم که این برنامه‌ریزی این‌طور بود تا ما پس از سه سال بتوانیم یک تیم قوی در حد کسب سهمیه داشته باشیم. ما به جای بازیکن خریدن به سمت ساختن بازیکن و پرورش استعدادها رفتیم و در این زمینه هم واقعاً خوب کار کردیم. مطمئن هستیم هر چه زمان بگذرد شرایط تیم ما بهتر می‌شود. 

ابراهیم صادقی درباره برنامه باشگاه سایپا در زمان تعلیق لیگ برتر عنوان کرد: ما سعی کردیم هر سه چهار تا بازیکن‌مان با یک مربی در تماس باشند و تمرینات‌شان را زیرنظر بگیریم. همان‌طور که می‌دانید بازیکن‌های ما در ایران امکانات لازم ورزشی را در منزل‌های خود ندارند که بتوانند تمرین کنند ولی ما سعی کردیم با برنامه‌هایی که به آن‌ها می‌دهیم افت بدنی‌شان را کاهش بدهیم.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخی را برای از سرگیری تمرینات به آن‌ها اعلام کرده‌اند یا نه، توضیح داد: در مورد این موضوع هیچ خبر رسمی از سمت فدراسیون و یا سازمان لیگ به ما اعلام نشده است.

وی ادامه داد: به نظرم با یک فرصت دو سه هفته‌ای بسیار سخت است که بازیکن‌ها به آمادگی برسند و ممکن است آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی شوند. قبلاً نیز چنین شرایطی پیش نیامده بود و در حال حاضر همه بازیکن‌ها و مربیان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. 

صادقی افزود: لیگ ما برعکس سایر لیگ‌های معتبر دنیا، لیگ پول‌سازی نیست و تنها اعتبار لیگ‌ ما این است که بتوانیم یک تیم ملی خوب داشته باشیم تا به جام‌جهانی صعود کند. اما با این شرایط فکر می‌کنم ما در مرحله مقدماتی جام جهانی با چالش روبه‌رو خواهیم شد.

این سرمربی با اشاره به اینکه برخی از تیم‌ها منافع خودشان را در نظر می‌گیرند، تأکید کرد: من دوست ندارم به خاطر از سرگیری تمرینات، خدایی نکرده سلامت یکی از بازیکن‌ها و همکارهای ما به خطر بیفتد. یکی از پیشنهادهای جالبی که من در مورد کشورهای دیگر خواندم این بود که فدراسیون‌ها بیایند لیگ فعلی و لیگ فصل بعد را به هم بچسبانند. 

وی ضمن تأکید بر اینکه فیفا اعلام کرده فدراسیون‌ها با هماهنگی دولت‌ها و اولویت سلامتی جامعه تصمیم بگیرند، افزود: همان‌طور که می‌دانید بسیاری از کشورها هنوز تصمیم قاطعی نگرفته‌اند. اولویت اصلی، سلامت جامعه است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: این بلاتکیلفی ضربه زیادی به ما زده است ولی قبل از هر چیزی امیدوارم این بیماری برطرف شود تا ما در کمال سلامت بتوانیم فوتبال را از سر بگیریم.