بیانیه کانون مربیان به طور کامل چاپ نشد!

حمید درخشان کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست" درباره بیانیه‌ای که کانون مربیان امروز مبنی بر توقف لیگ برتر منتشر کرد، گفت: فکر می‌کنم این بیانیه کامل به چاپ نرسیده و متأسفانه یک سری شبهات را به وجود آورده است. با توجه به اینکه تماس‌های مکرری با مربیان لیگ و کارشناس گرفتیم، هر کدام به نوبه‌ای نظرهای خودشان را اعلام کنند. برخی از افراد موافق توقف لیگ بودند و برخی با این طرح مخالفت کردند. 

اخبار ورزشی- وی با اشاره به اینکه در آن بیاینه پنج راه‌کار هم ذکر شده است، عنوان کرد: این‌طور نیست که ما راه‌کاری نداشته باشیم. پیشنهاد اول ما این بود که مسابقات لیگ بدون تماشاگر برگزار شود. پیشنهاد دوم این بود که اگر لیگ ادامه پیدا نکرد، بدون حذف کردن تیمی از لیگ اتفاق بیفتد و دو تیم هم از لیگ یک به این لیگ برتر اضافه شود تا ما در سال آینده لیگ را با حضور 18 تیم برگزار کنیم. ما قبلاً هم با این تعداد تیم توانسته‌ایم لیگ را برتر کنیم.

این مربی فوتبال پیشنهاد سوم کانون مربیان را این‌گونه اعلام کرد: در ابتدای فصل بعد 9 بازی این فصل برگزار شود و پس از آن قهرمان را مشخص کنیم. پیشنهاد چهارم این بود که اگر لیگ ادامه پیدا نکرد، سازمان لیگ بیاید قهرمان فصل گذشته، قهرمان نیم فصل و تیمی که الآن در صدر جدول قرار دارد را به‌عنوان قهرمان اعلام کند.

درخشان در پاسخ به این سوال که نظر خودتان در مورد ادامه پیدا کردن لیگ برتر چیست، بیان کرد: من نظرم این است که ما در وهله اول باید جامعه و سلامتی ورزشکاران را درنظر بگیریم. فکر می‌کنم اگر بتوانیم بدون تماشاگران و با رعایت نکات بهداشتی لیگ را ادامه بدهیم خوب است ولی اگر نتوانستیم این کار را انجام بدهیم راه‌کارهای دیگر را بررسی کنیم.

وی در واکنش به شائبه‌هایی که در مورد بیانیه کانون مربیان مطرح می‌شود و درباره اینکه چرا این پیشنهادها در بیانیه ذکر نشده است، اظهار داشت: این پیشنهادها مکتوب شد ولی متأسفانه آن را در بیانیه چاپ نکردند و باعث شد که شبهاتی به وجود بیاید. من پیشنهادهای کانون را به‌عنوان نایب رئیس دوم این کانون خدمت شما اعلام کردم.

حمید درخشان در پایان در پاسخ به این سوال که چرا بیانیه کانون مربیان به جای سازمان لیگ خطاب به وزارت ورزش بوده است، توضیح داد: این بیانیه برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم نوشته شده است!