اسم پرسپولیس را بیاورید، جواب‌تان را می‌دهیم

پرسپولیسی ها عصبانیتشان را به برخی از مسئولان سازمان لیگ و همچنین افشین پیروانی سرپرست تیم خود اعلام کرده‌اند.

اخبار ورزشیهمان‌طور که می‌دانید لیگ ایران همچنان بلاتکلیف است و بازیکنان باشگاه‌های مختلف نمی‌دانند در نهایت قرار است چه اتفاقی در این فصل رخ بدهد. سازمان لیگ در انتظار نظر ستاد مقابله با کرونا و آن‌ها در انتظار پیام نهایی وزارت بهداشت هستند. اتفاقی که هنوز به صورت قانونی رخ نداده و سازمان لیگ کاملاً بی‌برنامه است؛ تا جایی که فقط مسئولان آن مصاحبه می‌کنند و امیدوار هستند تا شاید راهی برای ادامه یافتن بازی‌ها پیدا کنند، اما در این شرایط مربیان و بازیکنان برخی از تیم‌ها با طعنه زدن به باشگاه پرسپولیس معتقدند ادامه یافتن لیگ فقط به سود یک تیم و باشگاه است و از این رو نباید به خاطر پرسپولیس باقی بازیکنان و تیم‌ها را به دردسر بیندازند.

این موضوع حسابی باعث عصبانیت سرخپوشان شده و آن‌ها قصد دارند از این پس پاسخ محکمی به شایعه‌سازان در این مورد بدهند. یکی از بازیکنان پرسپولیس در این خصوص به ما گفت: «همه ما واقعاً شاکی و عصبانی شده‌ایم. باشگاه‌ها در طول فصل کلی امتیاز از دست دادند و حریف‌مان نشدند، حالا که به اینجای کار رسیده‌ایم، مدام علیه پرسپولیس حرف می‌زنند و موضع می‌گیرند. ما نمی‌دانیم باید چطور جواب این افراد را بدهیم، اما در این مدت سکوت کردیم و احترام گذاشتیم ولی شما خودتان را جای ما بگذارید. تا چه زمانی می‌توان این سکوت را ادامه داد؟»

افشین پیروانی سرپرست و مدیر تیم فوتبال پرسپولیس هم یک دعوای اساسی با برخی افراد شناخته شده در فوتبال ایران بر سر ادامه یا توقف بازی‌ها داشت و این درگیری شدت زیادی یافت تا جایی که پای برخی پیشکسوتان و حتی کسانی که در استقلال و پرسپولیس فعالیت نکردند را هم به دعوا باز کرد. پیروانی معتقد بود هر کسی باید نظر خودش را بدهد نه اینکه علیه پرسپولیس صحبت کند. دلیلش هم این بود که مدیران باشگاه پرسپولیس دخالتی در مورد برگزاری یا لغو مسابقات ندارند و باشگاه‌های دیگر نباید نام پرسپولیس را بیاورند.

دیگر بازیکن پرسپولیس که او نیز نمی‌خواست نامش فاش شود، به ما گفت: «اگر الان سپاهان، استقلال یا تراکتور در صدر جدول بودند و ۱۰ امتیاز با سایر رقبا فاصله ایجاد می‌کردند، حاضر به تعطیلی مسابقات می‌شدند؟ مربیان و بازیکنان این تیم سکوت می‌کردند و می‌گفتند بهتر است که لیگ را تعطیل کنیم؟ ما تا یک قدمی قهرمانی رسیده‌ایم و امکان ندارد از حق واقعی خود بگذریم. باید تکلیف این لیگ مشخص شود. این همه زحمت کشیدیم و ۲۱ هفته جنگیدیم. البته شکست‌هایی هم داشتیم، اما با کلی مشکل به صدر جدول رسیدیم و امکان ندارد بدون قهرمانی حاضر به ترک این فصل باشیم. تا به حال هم به خاطر احترام به اهالی فوتبال ساکت بودیم، اما از این به بعد بین خودمان قرار گذاشته‌ایم که هر کسی نام پرسپولیس را به میان بکشد، جوابش را بدهیم.»

همچنین پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس هم این بار برای حمایت از سرخپوشان وارد عمل شده‌اند و جبهه دوم را تشکیل دادند تا از سرخ‌ها دفاع کنند. پرسپولیس در صورت کسب عنوان قهرمانی، به اولین تیمی در ادوار لیگ برتر تبدیل می‌شود که چهار فصل پشت‌سر هم جام قهرمانی لیگ را بالای سر می‌برد. از این رو سرخپوشان نمی‌خواهند چنین اتفاق شیرینی را به هیچ بهانه‌ای از دست بدهند. البته آن‌ها با لغو لیگ مشکلی ندارند، اما به شرط اینکه پرسپولیس به عنوان تیم قهرمان تعیین شود.

فعلاً همه در انتظار تعیین تکلیف لیگ هستند ولی سرخپوشان می‌گویند هر تصمیمی که سازمان لیگ بگیرد، با اعتراض اهالی فوتبال مواجه می‌شود. به عنوان مثال اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند کسانی که امروز معترض هستند با صدای بلندتری اعتراض می‌کنند. اگر بازی‌ها لغو شود و به پرسپولیس عنوان قهرمانی را بدهند، باز هم همین افراد می‌خواهند به اعتراض خود ادامه بدهند و در سمت مقابل اگر لیگ لغو شده و سرخپوشان به قهرمانی نرسند، این هواداران پرسپولیس هستند که اعتراضات را در بالاترین سطح خود دنبال خواهند کرد.

راهکار جدید پرسپولیسی‌ها این است که دیگر سکوت نکنند و جواب هر انتقادی که در آن به صورت مستقیم نام پرسپولیس مطرح شود را می‌دهند. در این میان، هواداران در فضای مجازی هم می‌خواهند به تیم خود کمک کنند تا حلقه محکمی تشکیل داده و جلوی افزایش اعتراض‌ها را بگیرند.