بوندس‌لیگایی‌ها در پی جبران زیان ۱۰۰ میلیون یورویی

سرانجام بعد از کش و قوس‌های زیاد دولت آلمان با برگزاری ادامه رقابت‌های بوندسلیگا و لیگ دسته یک این کشور موافقت کرد.

اخبار ورزشیادامه رقابت‌های بوندسلیگای یک و دو آلمان بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و این باعث می‌شود تا نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار خسارت به باشگاه وارد شود.

طبق گزارش کیکر تیم‌های بوندسلیگا به خاطر برگزاری ۹ بازی پایانی فصل بدون حضور تماشاگران ۶۹ میلیون دلار و تیم‌های لیگ دسته اول هم ۲۲ میلیون دلار زیان خواهند کرد. البته کیکر نوشت که باشگاه‌ها از تماشاگران خود خواسته اند که پول بلیت‌هایی را که برای ادامه بازی‌ها تا پایان فصل پرداخت کرده اند باز پس نگیرند تا آن‌ها بتوانند این دوران بحرانی را پشت سر بگذارند و به نظر می‌رسد که هواداران در این مورد با باشگاه‌های محبوب خود همکاری داشته باشند تا متحمل این زیان بزرگ نشوند.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شد تا فصل فوتبالی در بوندسلیگا نیمه کاره رها نشود همین زیان‌های زیادی است که باشگاه‌ها در صورت لغو لیگ با آن مواجه خواهند شد. با برگزاری ادامه بوندسلیگای یک و دو باشگاه‌ها می‌توانند امتیاز پخش تلویزیونی بازی‌ها را از اسپانسر‌ها دریافت کنند و به این ترتیب بخش زیادی از بدهی‌های خود به بازیکنان را پرداخت خواهند کرد در غیر این صورت بیشتر آن‌ها ورشکست خواهند شد.

از فصل جاری بوندسلیگا ۹ بازی دیگر باقی مانده است و بایرن مونیخ با اختلاف ۴ امتیازی نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود در صدر جدول رده بندی جای دارد.