آن‌هایی که فکر می‌کنند حقشان ضایع می‌شود در زمین آن را بگیرند

 رحمان رضایی مدافع پیشین پرسپولیس و تیم ملی معتقد است لیگی که نه تیمی قهرمان شود و نه تیمی سقوط کند بی‌ارزش است و دستاوردی ندارد. او همچنین می‌گوید می‌شود با الگوبرداری از فوتبال اروپا و رعایت مسائل بهداشتی مختلف لیگ را برگزار کرد. گفت‌وگوی ما با این پیشکسوت فوتبال ایران را بخوانید.

حرف‌های زیادی طی روز‌های اخیر در خصوص ادامه یا تعطیلی لیگ زده شد. نظر شما در این مورد چیست؟
اخبار ورزشی- من نظرم روی ادامه لیگ است. به هر حال این اتفافی است که در همه جای دنیا افتاده و فعلاً این ویروس با ما زندگی می‌کند ولی ما می‌توانیم با رعایت مسائل بهداشتی و همچنین الگو برداری از لیگ‌های اروپایی مثل آلمان، اسپانیا و یا حتی کشوری مثل کره‌جنوبی که بازی‌هایش آغاز شد، لیگ را برگزار کنیم. البته برای شروع بازی‌ها نیاز به انجام کار‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل مسئولان باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند تا مشکلی به وجود نیاید.

ولی در ایران به غیر از پرسپولیس اکثر تیم‌ها مخالف ادامه دادن لیگ هستند.
خب پرسپولیس با توجه به شرایط جدول و اینکه ١٠ امتیاز از بقیه تیم‌های مدعی پیش است حق دارد بخواهد لیگ برگزار شود. اصلاً هدف از برگزاری لیگ چیست؟ اگر تیمی قهرمان نشود یا چند تیم سهمیه آسیایی نگیرند و یا چند تیم سقوط نکنند لیگ بی‌ارزش می‌شود. همه تیم‌ها تلاش می‌کنند و هزینه زیادی انجام می‌دهند تا یک عنوانی به دست بیاورند و افتخار کسب کنند. در همه جای دنیا هم همین است. به نظرم بهترین راه ادامه دادن لیگ است و اگر هم تیمی حس می‌کند که حقش ضایع می‌شود در زمین فوتبال حقش را بگیرد و فکر می‌کنم حرف و حدیث‌ها پایان می‌پذیرد. ببینید پرسپولیس در هر صورت قهرمان خواهد شد اگر خب لیگ تعطیل شود مثل فرانسه با همین جدول باید پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند، چون اختلاف زیادی با سایر تیم‌ها دارد و اگر هم تصمیم بر ادامه لیگ باشد باز هم با توجه به تعداد بازی‌های باقی‌مانده و کیفیت پرسپولیس بعید است تیم دیگری بتواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

به نظر شما اگر بخواهند لیگ را آغاز کنند تیم‌ها برای آماده‌سازی چقدر زمان می‌خواهند؟
من فکر می‌کنم حداقل سه هفته زمان لازم دارند تا به آمادگی برسند. البته همه این‌ها بستگی به شرایط آمادگی بازیکنان در این مدت دارد و اینکه چقدر توانسته باشند فرم بدنی خود را حفظ کنند. تیم‌ها نباید طوری بدنسازی کنند که فشار زیادی به بازیکن وارد شود، چون امکان مصدومیت وجود دارد و همچنین بعد از این لیگ باید به فکر فصل آینده هم باشند.

شما در تیم ملی با یحیی گل‌محمدی همبازی بودید، در خصوص عملکرد او در پرسپولیس چه نظری دارید؟
به نظرم یحیی تا اینجا عالی کار کرده و با پرسپولیس نتایج خوبی گرفته است. او تجربه خوبی در لیگ برتر دارد و دقیقاً می‌داند که از بازیکنانش چه چیزی می‌خواهد. عملکرد یحیی و کیفیت فنی او چیزی کمتر از کالدرون نداشت و مطمئنم در آینده یحیی از این هم بهتر خواهد شد. من هم برای یحیی در پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.

به نظر شما ستاره پرسپولیس در این فصل چه کسی بود؟
شاید در بعضی از بازی‌ها چند بازیکن فوق العاده بودند و درخشان ظاهر شدند ولی در مجموع نمی‌شود از بازیکن خاصی نام برد، چون واقعاً پرسپولیس یک تیم است و عملکردش هم این موضوع را ثابت می‌کند. پرسپولیس در چند فصل گذشته که همواره قهرمان شده نشان داد اصلاً متکی به یک بازیکن نیست همان‌طور که وقتی پنجره این تیم بسته شد نفرات تأثیر‌گذاری مثل طارمی که آقای گل دو دوره لیگ بود یا بازیکنانی مثل امیری، مسلمان، محرمی و احمدزاده را از دست داد ولی باز هم قهرمان شد.