واکنش کاپیتان اسبق باشگاه استقلال به شروع دوباره لیگ

شاهین بیانی کاپیتان اسبق باشگاه استقلال درباره احتمال شروع دوباره مسابقات لیگ و تمرینات تیم‌های فوتبالی با ما همکلام شد. پیشکسوت آبی‌پوشان معتقد است این اقدام هم جنبه‌های مثبت دارد و هم منفی.

آقای بیانی! شنیده‌اید قرار است مسابقات لیگ برتر از سر گرفته شود؟
اخبار ورزشیبله! این را شنیدم و باید بگویم باعث خوشحالی است.

چرا خوشحال شدید؟
به این دلیل که اگر فوتبال دوباره از سر گرفته شود سرگرمی زیادی برای بسیاری از مردم ایجاد شده و از طرفی رخوتی که بین اهالی فوتبال به دلیل وجود بیماری کرونا ایجاد شده از بین می‌رود. این‌ها همه اتفاقات خوبی هستند که در شروع دوباره لیگ فوتبال رخ می‌دهند.

این اتفاق چه پیامد‌های مثبت دیگری دارد؟
این نشان می‌دهد بیماری رو به کاهش است؛ گر چه در روز‌های اخیر ما در خبر‌ها می‌بینیم که آمار مبتلایان به بیماری کرونا نه تنها رو به کاهش نیست بلکه با شیب کم ولی رو به افزایش است. به هر حال لابد اتفاقات خوبی رخ داده که رئیس بخش پزشکی ستاد کرونا در ورزش گفته، می‌توان تمرینات تیم‌ها را از سر گرفت. با این وجود فکر می‌کنم دل همه برای فوتبال تنگ شده و با شروع آن اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

لیگ با تماشاگر برگزار شود یا بدون تماشاگر؟
من از کجا بدانم؟ من که پزشک نیستم. این را مسئولان می‌دانند ولی قطعاً اگر بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار شود جذابیتی ندارد. از سوی دیگر نمی‌توان جان کسی را هم به خطر انداخت.

گفتید که این موضوع می‌تواند جنبه منفی هم داشته باشد! توضیح می‌دهید؟
ممکن است با شروع مسابقات یک بازیکن یا مربی به کرونا مبتلا شود. این قطعاً بازتاب خیلی بدی برای فوتبال کشورمان خواهد داشت. فکر می‌کنم اگر کمی بیشتر صبر کنیم می‌توان تصمیم بهتری گرفت.

اما سازمان لیگ گفته باید هر چه سریع‌تر قهرمان مشخص شود؟‌
نمی‌دانم چه دلیلی دارد اینقدر اصرار دارند قهرمان مشخص شود؟ به خدا ۱۰۰ تا قهرمانی به اندازه جان یک انسان نمی‌ارزد! کسی راضی می‌شود عزیزانش با کرونا از دنیا بروند؟ قطعاً نه! پس هر چه بگوییم باز هم می‌بینیم لیگ باید در بهترین شرایط برگزار شود نه در بدترین شرایط.