شکایت دنباله دار ویلموتس از ایران به کجا رسید؟

مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین اظهارنظرش درباره قراردادش با ایران گفت: "من در 15 نوامبر گذشته با تیم ملی ایران همکاری‌ام به پایان رسید. من به فیفا شکایت کردم و اکنون در حال رسیدگی به پرونده  هستیم. منتظر حکم هستم."

اخبار ورزشیوی ادامه داد: در حال حاضر برخی از پیشنهادات را دریافت کرده‌ام. در بلژیک از تیم‌های زیادی از جمله استاندارد پیشنهاد دارم. این باشگاه قلب من است که چیزهای زیادی را برای من به ارمغان آورده است و همیشه از آن حمایت کرده ام. حتی در سال 1994 بعد از توقف من با تیم ملی، مسئولان استاندارد  با من عالی بودند. ما همیشه خوب کار می کردیم و در کل یک باشگاه جالب است.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: قراردادهایی وجود دارد که باید رعایت شود. همه چیز برای باشگاه و مربی باید تنظیم شود. شما باید صبور باشید، اکنون بازار متوقف شده است. فکر می کنم برای تیمها و بازیکنان اوضاع فعلی پیچیده است. برای باشگاه ها نیز به دلیل اینکه بودجه لازم برای حفظ بازیکنان وجود ندارد سخت است. نمی خواهم از آنچه بر مردم می گذرد شکایت کنم. افرادی هستند که می‌میرند، عده دیگری نیز که در بیمارستان رنج می‌برند، فوتبال در پس زمینه برای من است.

ویلموتس افزود: اکنون سؤالات زیادی وجود دارد اما هیچ کس پاسخ نمی‌دهد. مطمئناً پس از این بیماری همه گیر، بحران مالی به وجود خواهد آمد، بسیاری از شرکت ها رنج می‌برند و این کار را با شرکت هواپیمایی بروکسل آغاز کرده است. همچنین برای همه دشوار است، همه هزینه های پرداختی دارند، فوتبال نیز رنج می برد و فکر می‌کنم از نظر اقتصادی، ما رو به پایین می‌رویم. که برای من منطقی به نظر می رسد.
 
وی سپس در مورد از سرگیری لیگ در آلمان صحبت کرد و گفت: لیگ فرانسه  متوقف شده، ایتالیایی ها فکر می‌کنند که از سر گرفته می‌شوند، اسپانیایی ها هم هستند. بنابراین بسیاری از بازیکنان به تدریج به مسیر تمرین باز می‌گردند. فکر می‌کنم اگر همه چیز ادامه یابد چیز خوبی است. برای امنیت بازیکنان هم خوب است.

سرمربی سابق تیم ملی ایران افزود: تیم‌ها یک هفته است که قرنطینه شده‌اند و دو بار هم آزمایش شده‌اند. آنها ابزار انجام این کار را دارند و یک سطح برتر دارند. علاوه بر این، من در مصاحبه‌ای خواندم که کمتر از یک صد در صد احتمال وجود دارد که یک فوتبالیست به طور جدی به کرونا آلوده شود، آنها در گروه سنی 18 تا 35 سال از نظر سلامتی به سر می برند. بسیار کم خطر است و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. مربی که دستورالعمل را رعایت نکرده است برکنار شد. اگر آنها چراغ سبز داده‌اند، دلیل این است که آنها ضمانت خاصی دارند، در غیر این صورت چنین کاری نمی‌کردند.