تکلیف قهرمان لیگ برتر با برگزاری مسابقات مشخص می‌شود

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس  درباره اینکه قرار است بازی‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگران برگزار شود، اظهار کرد: به نظرم اقدام سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌ها خیلی خوب است و تکلیف قهرمان، سهمیه‌های آسیایی و تیم‌های سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص می‌شود. البته تیم‌ها به علت شیوع ویروس کرونا تمرینات منظمی نداشتند و این موضوع باعث می‌شود که لیگ برتر فوتبال کیفیت لازم را نداشته باشد.

اخبار ورزشی- فنونی زاده درباره دستورالعمل‌های بهداشتی در لیگ فوتبال، گفت: من روز گذشته بازی‌های بوندس لیگا را دیدم. بازیکنان بعد از گل زدن یکدیگر را در آغوش نمی‌گرفتند و فاصله اجتماعی هم رعایت می‌کردند. مسئولان وزارت بهداشت باید در کنار زمین مسابقه باشند و از بازیکنان ذخیره و اصلی تست کرونا بگیرند. اگر بازی‌ها تعطیل شود تکلیف قهرمان مشخص نمی‌شود و این موضوع به نفع تیم‌ها نخواهد بود. اگر ۳ هفته به پایان لیگ برتر فوتبال مانده بود در نهایت می‌توانستند لیگ را به طور کامل برگزار نکنند، اما ۹ هفته از بازی‌ها باقی مانده است و احتمال دارد جایگاه تیم‌ها دستخوش تغییرات شود.

تیم‌های پایین جدول مخالف برگزاری مسابقات هستند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه برخی از تیم‌ها دوست ندارند بازی‌ها برگزار شود، بیان کرد: تیم‌هایی نمی‌خواهند بازی‌ها برگزار شود که قادر به اخذ سهمیه آسیایی نیستند و در رتبه‌های پایین جدول قرار دارند، اما تیم‌های بالای جدول دوست دارند که مسابقات برگزار شود. به نظرم بازی‌ها شروع شود حقانیت تیم‌ها مشخص می‌شود.

فنونی زاده درباره ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی از سوی سرخابی‌ها گفت: به نظرم قانون بسیار خوبی است. بازیکنان خارجی برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس دردسر ساز هستند و اکثر آن‌ها به غیر از یکی - ۲ نفر کیفیت لازم را ندارند. برخی از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل‌های سابق نقش دلال را ایفا می‌کردند. آن‌ها دوست داشتند که بازیکن خارجی بگیرند. البته مربیان خوشحال هستند که قانون منع جذب بازیکنان خارجی گذاشته شد تا از بازیکنان داخلی بیشتر استفاده کنند. معتقدم که بازیکنان داخلی کیفیت بهتری نسبت به بازیکنان خارجی دارند و باید بیشتر از آن‌ها استفاده شود.

باشگاه پرسپولیس قادر به فسخ قرارداد یک طرفه با کارگزار نبود

او درباره قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار بیان کرد: قرارداد با کارگزار در زمان مدیریت سابق بسته شده بود و باشگاه باید ۳۰ درصد از درآمد خود را به حساب کارگزار واریز می‌کرد. مدیران فعلی نمی‌توانستند این قرارداد را یک طرفه فسخ کنند. اکنون بندی به این قرارداد اضافه کردند تا زیر ۱۰ درصد درآمد حاصله در اختیار کارگزار قرار بگیرد. به نظرم تا زمانی که حامی مالی جدیدی پیدا کنند همکاری با کارگزار فعلی خوب است. من تا جایی که اطلاع دارم رسول پناه نقشه و طرح جدیدی دارد. او دنبال حامی مالی دیگر است تا جایگزین کارگزار فعلی کند.

فنونی زاده درباره اینکه خصوصی سازی سرخابی‌ها امکان پذیر است یا خیر، گفت: به نظرم خصوصی سازی سرخابی‌ها صورت نمی‌گیرد و مسئولان برای اینکه قیمت برند این ۲ باشگاه مشخص شود این موضوع را مطرح کرده اند.