آمادگی سرخپوشان برای لیگ، از زبان مربی پرسپولیس

 پرسپولیسی ها تنها دو تا از اعضای تدارکتشان بودند که تست کرونایشان مثبت بود و از همین رو این تیم تمریناتش را بدو مشکل و با حضور تمامی نفرات برگزار می کند. حمید مطهری مربی پرسپولیس و دستیاراول یحیی گل محمدی در ارتباط با اعلام تست های مثبت بازیکنان و اعضای کادرفنی برخی از تیم های لیگ برتری گفت:"من فکر می کنم بخشی از ابتلای بازیکنان به ویروس به خاطر بی احتیاطی و عدم رعایت پروتکل ها بوده است. "

اخبار ورزشی- او با بیان اینکه رفتار حرفه ای بازیکنان پرسپولیس در دوران قرنطینه ستودنی است گفت:" از دیدن بچه های پرسپولیس عشق کردم. همه بچه ها خیلی مراقب هستند و اتفاقا صحبتی که با آقا یحیی داشتیم در این ارتباط بود که واقعا باید فرقی بین بازیکنانی که سه فصل قهرمان شدند و هنوز تشنه قهرمانی هستند باید با دیگران وجود داشته باشد."

او افزود:"در آخرین تمرین تیم آنقدر بچه ها جدی بودند که من و آقایحیی و آقا کریم بارها مجبور شدیم از بچه ها بخواهیم مراقب همدیگر باشیم و تکل زدن را ممنوع کردیم."

مطهری در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:"من همانطور که از روز اول گفتم اول آرزو می کنم که این بیماری هرچه زودتر در کل دنیا از بین برود . اولویت امروز همه ما سلامت مردم و از بین رفتن این بیماری است." او اضافه کرد:" ما در روز اول تست گرفتیم و براساس پاسخ تست ها درحال برنامه ریزی برای تمرینات هستیم. خداراشکر بچه های ما آنقدر از نظر ذهنی و تفکر حرفه ای هستند که شرایط خوبی داریم. من معتقدم حتی اگر اعلام کنند یک هفته دیگر باید بازی کنیم پرسپولیس شرایطش را داشت. جا دارد از بچه ها تشکر کنم." 

 


او درباره شرایط تیم هم گفت:" ما برنامه ریزی تمرینی انجام دادیم و همه بچه ها هستند. رادوشوویچ امروز رسید و البته بشار و اوساگوآنا هنوز نتوانسته اند به ایران بازگردند."

مربی پرسپولیس درباره اینکه برخی باشگاه ها نسبت به برگزاری مسابقات معترض هستند گفت:" درمورد برگزاری مسابقات نه الان که مربی پرسپولیس هستم و تیممان صدرجدول است اگر در تیمی بودم که دهم جدول هم بود همین را می گفتم. من برای همه بازیکنان و عوامل کلیه تیم های فوتبال آرزوی سلامتی می کنم اما اگر مساله برگزاری مسابقات نبود و تیم ها این تست های اجباری را انجام نمی دادند ، هرگز متوجه نمی شدیم و همین بازیکن ها در خانواده و جامعه شان ناقل ویروس می شدند و هم خودشان و هم جامعه آسیب بیشتری می دید." او ادامه داد:" اگر مطمئن بودیم واکسن و یا درمان ویروس کرونا تا یکی دو ماه دیگر قطعا پیدا می شود اشکالی نداشت می توانستیم مسابقات را تعطیل کنیم اما آنطور که بهداشت جهانی و وزارت بهداشت خودمان می گویند این بیماری فعلا هست و ما باید سعی کنیم در این شرایط به زندگی ادامه بدهیم. اگر مسابقات الان برگزار نشود با توجه به شیوع این ویروس تا یکی دو فصل دیگر هم مسابقات امکان برگزاری نخواهند داشت. تنها راهش این است که افرادی که درگیر فوتبال هستند حرف ای تر عمل کرده و بیشتر مراقب سلامت خودشان باشند. با توجه به اینکه کرونا فعلا هست باید خودمان را با شرایط وفق بدهیم و کار را پیش ببریم. بازیکنان و مربیان فوتبال درآمدی جز این کار ندارند و تعطیلی مسابقات از این نظر هم می تواند آسیب جدی بزند آن هم در حالی که مشاغل دیگر نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی مجبور هستند که کارهایشان را شروع کنند."

مطهری اضافه کرد:"نگرانی درباره ویروس کرونا وجود دارد و باید نظارت بیشتری انجام شود. تیم ها و باشگاه ها باید سخت گیرانه و دقیق با موضوع برخورد کنند."

مربی پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت هایش درمورد پرداخت مطالبات بازیکنان و کادرفنی هم گفت:" باشگاه پرسپولیس در حدود ده درصد از مطالبات بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کرد. جا دارد از زحمات هیات مدیره هم تشکر کنم که در این شرایط بخشی از مطالبات را دادند."

حمید مطهری در بخش آخر صحبت هایش درباره اخبار و شایعاتی که اینروزها درباره جانشین بیرانوند شنیده می شود گفت:"ما در حال حاضر دو دروازه بان خیلی خوب (علیرضا بیرانوند و رادووشویچ) و همچنین یک گلر جوان و آماده در اختیار داریم.متاسفانه اخباری که در رابطه با گزینه های دروازه بانی پرسپولیس برای فصل بعد شنیده می شود با هدف برهم زدن تمرکز تیم است. ما 9 بازی مهم داریم و تمام تمرکزمان روی این بازی ها است و در پایان فصل فرصت برای انتخاب جانشین بیرانوند هم خواهیم داشت."