لابی‌گری رمز موفقیت در انتخابات فدراسیون فوتبال!

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال ایران در خصوص اینکه گفته می‌شود داوران در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال حق شرکت در مجمع و یا نامزد شدن برای ریاست فدراسیون را دارند، اظهار داشت: فعلا تمرکز من روی داوری است و در آینده هم روی داوری خواهد بود. البته خوشحالم که اساسنامه طوری تنظیم می‌شود که افرادی که در پیکره فوتبال هستند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. برخی مشکلات در گذشته وجود داشت و برخی از فوتبالیست‌های تحصیل کرده ایران، به دلیل موانع موجود در اساسنامه نمی‌توانستند ریاست فدراسیون را برعهده بگیرند.  حالا خوشبختانه چنین ایراد‌هایی برطرف شده است.

برای موفقیت در انتخابات فدراسین فوتبال باید لابی کنید

اخبار ورزشی- فغانی ادامه داد: اکنون راه برای فوتبالی‌ها باز شده تا بتوانند نامزد شوند و اتفاقا امیدوارم که رای بیاورند و بتوانند به فوتبال ایران خدمت کنند. البته در انتخابات ورزشی که طی سالیان اخیر شاهد آن‌ها بوده ایم، کاملا متوجه شدیم که باید برای موفقیت لابی انجام بدهید. به همین دلیل قرار نیست که در انتخابات فدراسیون شرکت کنم. چرا که از لابی و لابی‌گری متنفر هستنم. اکنون هم هر کسی که بخواهد برای ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کند، قطعا به او می‌گویند که برو با هیئت‌های استانی لابی کن.

مادامی که گریبانگیر لابی‌گری باشیم، تغییری در ورزش ایران رخ نمی‌دهد

داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: چنین مواردی اصلا قشنگ نیست. شرایط باید به گونه‌ای باشد که هر کسی که می‌خواهد نامزد شود، بتواند برنامه‌ها و ایده‌های خودش را معرفی کند و بر اساس توانایی‌ها به او رای داده شود. اما مادامی که گریبانگیر چنین لابی‌گری‌هایی باشیم، تغییرات بنیادی و اساسی در ورزش ایران رخ نخواهد داد.

فوتبال ازبکستان از توانایی ایرماتوف به نحو احسن استفاده کرد

فغانی در خصوص قوانین مربوط به انتخابات و اینکه آیا داوران فعال حق شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون‌های فوتبال را دارا هستند یا خیر، تصریح کرد: خیر. داوری که فعال باشد، طبق قانون و عرف جالب نیست که در انتخابات شرکت کند. روشن ایرماتوف نایب رئیس فدراسیون فوتبال ازبکستان است، اما او زمانی که داوری را کنار گذاشت، چنین پستی را در اختیار گرفت. خیلی هم برای دادن چنین پستی به او سخت گیری نکردند. چرا که او سال‌ها تجربه داشت و چهره‌ای شناخته شده در فوتبال آسیا محسوب می‌شد. فدراسیون فوتبال ازبکستان هم از چنین پتانسیلی به نحو احسن استفاده کرد. اکنون هم او عضو کمیته داوران فوتبال آسیا است و قطعا در فوتبال ازبکستان تاثیرگذار خواهد بود. ازبک‌ها می‌توانند از چهره و تجربه او استفاده کنند و امیدوارم این شانس برای همه فوتبالی‌ها رقم بخورد.

//فغانی: مادامی که گریبانگیر لابیگری باشیم، تغییری در ورزش ایران رخ نمی‌دهد/ در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نمی‌کنم

 

لیگ استرالیا به احتمال زیاد به صورت متمرکز در یک شهر برگزار خواهد شد

داور بین‌المللی فوتبال ایران که در لیگ استرالیا قضاوت می‌کند، در خصوص شرایط برگزاری این لیگ پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۳۰ مسابقه از لیگ استرالیا باقی مانده است و همچنین رقابت‌های باقیمانده از  لیگ قهرمانان آسیا ، تمامی تیم‌ها به صورت متمرکز در یک شهر جمع می‌شوند و مثل لیگ آمریکا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رقابت‌ها را برگزار می‌کنند. مثل کاری که در آمریکا صورت می‌گیرد، همه تیم‌ها در یک هتل مستقر می‌شوند و به احتمال زیاد چنین اتفاقی در استرالیا نیز اتفاق خواهد افتاد، اما زمان آن مشخص نیست.