پیگیری اردوهای شناگران در استخر روباز شیرودی

در حالی که فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو به دنبال آغاز اردوهای ملی‌پوشان در استخر ۵۰ متری آزادی از اوایل این هفته بود و حتی به گفته دبیر فدراسیون مجوز لازم را از فدراسیون پزشکی ورزشی نیز گرفته بود اما ستاد مقابله با کرونا با از سرگیری اردوهای ملی پوشان در استخر روبسته مخالفت کرده است. اکنون فدراسیون می خواهد اردوهای تیم ملی را در استخر روباز شیرودی که در اختیار بخش خصوصی است آغاز کند. حال باید دید فدراسیون می‌تواند شرایط لازم برای آغاز اردوهای ملی‌پوشان را که بیش از سه ماه است با شیوع کرونا تمریناتشان تعطیل شده فراهم کند؟

اخبار ورزشی- فرید فتاحیان در گفت و گو با ایسنا، در مورد آغاز نشدن اردوهای تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو اظهار کرد: هنوز نتوانستیم اردوها را آغاز کنیم و به یک مشکل برخوردیم. البته مشکل که نیست، در این شرایط موجود برای بازگشایی استخرها حساسیت‌هایی وجود دارد. ما مجوز لارم را از فدراسیون پزشکی ورزشی گرفته بودیم اما ستاد مقابله با کرونا مجوز فعالیت استخرهای سرپوشیده در مناطقی مثل تهران را صادر نکرد و متاسفانه بحث آغاز اردوهای ملی‌پوشان در استخر سرپوشیده منتفی شد.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه گفت: در حال حاضر به دنبال گرفتن سانس از استخر روباز امجدیه هستیم. استخر روباز امجدیه از اولین استخرهای ۵۰ متر و استاندارد است که  در حال حاضر این استخر در اختیار بخش خصوصی است. ما در خواست گرفتن سانس را دادیم و باید ببینیم چه می‌شود.

وی در خصوص زمان آغاز اردوها گفت: همانطور که گفتم این استخر به بخش خصوصی واگذار شده است. درخواست گرفتن سانس را داده ایم، حال باید یا شخصی که استخر را اجاره کرده با پرداخت وجه متقاعد کنیم یا شرکت تجهیز هزینه را از مبلغ اجاره استخر کم کند. باید ببینیم این روند چقدر زمان می برد.

فتاحیان در خصوص استفاده از خوابگاه برای ملی‌پوشان همانند مهدی انصاری گفت: اصلا مجوزی برای استفاده از خوابگاه نداریم. ملی‌پوشان بایستی در شهر خودشان تمرین کنند. البته در خصوص انصاری فکر می‌کنم می تواند در تهران در خانه اقوامش و یا محل استاندارد مورد تائید فدراسیون اقامت داشته باشد و موضوع او را پیگیری می کنیم.