موفقیت ایرانی‌ها در فوتبال اسپانیا از زبان عضو باشگاه اوساسونا

جان الویسی، مهاجم سابق تیم ملی استرالیا و عضو باشگاه اوساسونا در مصاحبه با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از جواد نکونام ، کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان پرداخت.

اخبار ورزشی- این مهاجم استرلیایی در مصاحبه خود گفت: خیلی خوب می دانم که نکونام بازیکن خوبی برای باشگاه اوساسونا بود و عملکردی عالی داشت. هواداران او  را واقعا دوست دارند. با بازیکنانی دیگری که درباره نکونام صحبت کردم، معتقد بودند او بازیکنی در سطح بالا است. او توانایی پرکردن جای خالی میدان بازی را دارد. همچنین نکونام در کارهای دفاعی نیز عالی عمل می کرد. سبک بازی او مناسب اوساسونا و باشگاه های اسپانیایی بود.

وی افزود: غالبا باشگاه های اسپانیا بازیکنان از منطقه آمریکای جنوبی جذب می کنند چون انتقال آنها آسان است و عملکرد خوبی در لالیگا دارند اما این موضوع درباره بازیکنان آسیایی به کندی پیش می رود. شما می توانید روی بازیکنان آسیایی در شرایط سخت حساب باز کنید چون به راحتی تسلیم نمی شوند چون گذشته متفاوتی دارند. به نظرم به همین خاطر است که بازیکنان ایرانی در لالیگا و مخصوصا در اوساسونا عملکرد خوبی داشتند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته نام جواد نکونام و مسعود شجاعی در میان نامزدهای کسب عنوان بهترین فوتبالیست آسیایی تاریخ لالیگا گذاشته بود.