نگذاشتند رکورد علی پروین را بشکنم

علیرضا نیکبخت واحدی با بیان اینکه به همراه علی پروین با ۲۰ مسابقه در دربی رکورددار حضور در این مسابقه حساس است، گفت:  سالی که در استقلال بودم همه می دانستند اگر مقابل پرسپولیس بازی کنم می توانم رکورد پروین را بشکنم اما نمی دانم چه شد که نگذاشتند و در بازی رفت و برگشت به میدان نرفتم.

اخبار ورزشی- وی در پاسخ به این سئوال که آیا امیر قلعه نویی این اجازه را به او نداد که رکورد پروین را بشکند؟ تاکید کرد: اسم نمی برم ولی نگذاشتند.

بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس درباره اینکه آیا از امیر قلعه نویی دلخور است، یادآور شد: چند سال است که آدمهای زیادی را بخشیده ام و درباره آنها حرف نمی زنم.

نیکخت واحدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بالاخره استقلالی است یا پرسپولیس، خاطرنشان کرد: ۷ سال برای استقلال زحمت کشیدم ولی سالی که پرسپولیس و صبا رفتم با تمام توان برای آنها بازی کردم. در نهایت رگ و ریشه من استقلالی است.

وی در خصوص بهترین دربی که در آن حاضر شده است تصریح کرد: آن مسابقه که استقلال با گل های فکری و عنایتی پرسپولیس را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد بهترین دربی من بود. در آن مسابقه دنده من شکست و ادامه بازی را از بیمارستان تماشا کردم.

بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس که با رادیو ایران گفتگو می کرد در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیشنهادات خارجی اش در آن زمان گفت: آنقدر بازیکن بزرگی بودم که زمانی که هیچ بازیکنی پیشنهاد نداشت من از اسپانیا پیشنهاد داشتم! تیم های فنرباغچه ترکیه، اتلتیکو اسپانیا، مونشن گلادباخ آلمان و باشگاه گلکسی آمریکا من را می خواستند. اختلاف سلیقه بین من و باشگاه باعث شد ترانسفر نشوم چون باشگاه سهم بیشتری می خواست.

نیکبخت با بازخوانی یکی از خاطراتش در دوران حضور در پرسپولیس و شیطنت شیث رضایی مدافع این تیم در پرواز به شیراز اظهار کرد: من از پرواز می ترسم و شیث رضایی هم این را می دانست. برای همین او پشت بلندگو اعلام کرد که هواپیما در حال سقوط است. تا ۱۰ دقیقه بعد از آن هیچ چیز متوجه نشدم. اتفاق بدی بود که شاید شیث هم فکر نمی کردم این عواقب را داشته باشد. بعد از پرواز شیث را بازداشت کردند و او را تا فردایش نگه داشتند.

وی با بیان اینکه در دوران عضویتش در پرسپولیس با شیث رضایی و محمدرضا مامانی تشکیل باند نداده بود، گفت: درست است من با این بازیکنان بیشتر از بقیه بودم اما افشین قطبی چه کسی بود که برایش باند درست کنیم؟

بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس که سابقه بازی در تیم استیل آذین را هم دارد در واکنش به اظهارات حسن اشجاری بازیکن سابق این تیم مبنی بر اینکه حسین هدایتی روی باخت های استیل آذین شرط بندی می کرد، تاکید کرد: اشجاری خودش را با این حرف زیر سئوال می برد. کدام بازیکن در زمین وجدانش را کنار می گذارد و برای باخت بازی می کند؟ ضمن اینکه ما با استیل آذین و با هدایت حمید استیلی نتایج خوبی گرفتیم.

نیکبخت واحدی در خصوص سرمربیگری فرهاد مجیدی در تیم استقلال هم گفت: مطمئنم اگر بگذارند مجیدی موفق می‌شود.