واکنش ذوالفقار نسب به قرارداد شرکت آتیه‌پرداز با باشگاه پرسپولیس

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص قرارداد شرکت آتیه‌پرداز با باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: باید ببینیم نیاز آنها به چه صورت است. زمان‌هایی براساس نیازشان کارهایی را انجام می‌دهند و مسائلی در آن وجود دارد.

اخبار ورزشی- ذوالفقارنسب در مورد اینکه کارگزار متعهد شده در سال اول 110 میلیارد پرسپولیس پرداخت کندو آیا این باشگاه می‌تواند به عنوان مثال 200 میلیارد در یک سال درآمدزایی داشته باشد، عنوان کرد: من در این مورد اظهارنظر دقیقی نمی‌توانم داشته باشم. چون این یک کار تخصصی و حرفه‌ای در تبلیغات است اما به هر صورت این باشگاه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد. اگر گروه یا گروه‌هایی با هم به توافق برسند و مشترک کار کنند، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در حد تیم ملی و حتی ممکن است به خاطر بازی‌های بیشتری که برگزار می‌کنند بالاترین از این حد هم بتوانند درآمد داشته باشند. 

وی ادامه داد: اما به هر حال این یک کار تخصصی است و باید دید در چه زمینه‌هایی می‌خواهند فعالیت کنند و پرسپولیس در چه زمینه‌هایی می‌خواهد این تبلیغات را انجام بدهد. نکته حایز اهمیت این است که استقلال و پرسپولیس ظرفیت‌های خوبی هم در قاره آسیا دارند و تیم‌های خیلی کمی هستند که این همه طرفدار را به صور جدی داشته باشند. 

ذوالفقارنسب تصریح کرد: من براساس شناخت کلی، ظرفیت و توانایی کاربرد اجتماعی این باشگاه‌ها صحبت می‌کنم و می‌گویم می‌توانند درآمدزایی کنند، حالا اینکه در چه زمینه‌هایی می‌خواهند کار کنند، تخصص آن شرکت است. در این موارد هم معمولاً یک شرکت جلو نمی‌آید و چند شرکت با هم به توافق می‌رسند و این قراردادهای بزرگ را اجرا می‌کنند. 

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه در ابتدای کار 15 میلیارد تومان به عنوان قرض‌الحسنه به باشگاه پرسپولیس پرداخت شد که جزو دیون کارگزار و سوای پرداخت کلی در یکسال بود اما در الحاقیه جدید قرار شده که از 110 میلیارد پرداختی سال اول کسر شود، گفت: به هر حال این 15 میلیارد برای هزینه‌های باشگاه صرف شده، اینها مسائل حقوقی است و دو طرف باید در مورد آن به توافق برسند. آن‌ها آنقدر زیرک و باهوش هستند که یک ریال را هم بی‌مورد پرداخت نمی‌کنند. حتماً وکیل دارند و باشگاه پرسپولیس باید این را روشن کند. ما افراد کم‌درآمد شاید یک‌سوم درآمدمان را هم به فردی ببخشیم ولی این‌ها حساب و کتاب می‌کنند. خدا آخر و عاقبت‌ آن را به خیر کند! 

وی در مورد اینکه آیا این درآمدزایی از فوتبال ایران بر می‌آید، اظهار داشت: بله، ظرفیت‌های فوتبال بسیار بالاتر از این ارقام است. شاید آن‌ها شبکه‌های تلویزیونی دارند. شما به عنوان مثال در ترکیه می‌بینید که با هزینه‌های زیاد بازیکن می‌گیرند، چون درآمد دارند. 

ذوالفقارنسب در مورد اینکه با توجه به نبود حق پخش در فوتبال ایران و اینکه تبلیغات محیطی نیز درآمد چندانی را به باشگاه‌ها نمی‌رساند، رقم 110 میلیارد رقمی بزرگ و جدید در فوتبال ایران محسوب می‌شود، گفت: واقعا سنگ بزرگی است و باید ببینم تا نیم فصل سال جدید چه اتفاقاتی می‌افتد، ان‌شاءالله خیر باشد.