فشنگ وارداتی نیاز تیراندازان کشور

علی دادگر ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به وضعیت این استان در رشته المپیکی تیراندازی اظهار کرد: این رشته المپیکی جزو رشته‌های پر مدال و بااهمیت در محسوب می‌شود که در خراسان شمالی زیرساخت‌ها به میزان متوسط است.

اخبار ورزشی- وی افزود: استعدادهای فراوانی در این استان وجود دارد که با توجه به روحیه سلحشوری دانش آموزان و تیراندازان و شکارچیان خراسان شمالی، می‌توان رشته تیراندازی را دارای فرصت مناسبی دانست.

رئیس فدراسیون تیراندازی با تأکید بر اینکه جذب این افراد به سمت شکار می‌تواند مخرب محیط‌زیست باشد، افزود: رشته ورزشی تیراندازی می‌تواند فرصتی مناسب برای شورونشاط افراد مختلف جامعه باشد و در این شرایط خراسان شمالی می‌تواند یکی از قطب‌های رشته تیراندازی باشد.

وی از وعده اهدای سلاح‌های دولول به استان نیز خبر داد و گفت: دو تفنگ دو لول برای مرکز استان و همچنین هر شهرستان استان در صورت فعالیت می‌تواند از یک سلاح دولول  بهره‌مند شود.

دادگر در ادامه افزود: تاکنون 6 سهمیه المپیک 2020 توکیو به دست آمده و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم نخستین مدال‌های این رشته در المپیک را کسب کنیم.

وی همچنین به برخی مشکلات ورزش تیراندازی اشاره کرد و گفت: ما مصرف‌کننده فشنگ هستیم اما فشنگ تولید داخلی برای مسابقات مناسب نیست وبرای این اقدام باید فشنگ‌های خارجی وارد کشور شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی همچنین تحریم‌ها، شیوع کرونا و برخی مشکلات اقتصادی را مانع از تهیه کافی مهمات دانست و خاطرنشان کرد: تأمین ساچمه استاندارد برای ورزشکاران مشکلی ندارد اما تأمین بخشی از نیاز فشنگ ورزشکاران دچار مشکل است.

وی درباره احتمال اعزام ورزشکاران به کشورهای دیگر نیز گفت: بحران اقتصادی و شیوع کرونا احتمال اعزام ورزشکاران به سایر کشورها برای برگزاری رقابت‌ها و همچنین تمرینات را کاهش داده است.

دادگر از تعامل با وزارت دفاع برای تأمین تجهیزات موردنیاز ورزشکاران نیز خبر داد و افزود: به دنبال تأمین برخی تجهیزات موردنیاز ورزشکاران تیراندازی از وزارت دفاع هستیم که امید است در چند روز آینده این تعامل به نتیجه مطلوب برسد.

وی از فعالیت ۱۲ هزار تیرانداز رسمی در کشور نیز خبر داد و گفت: درمجموع فعالان رسمی و غیررسمی تیراندازی بالغ‌بر ۳۰ هزار نفر هستند که تلاش می‌کنیم فعالان غیررسمی تحت پوشش فدراسیون تیراندازی قرار گیرند.

گفتنی است علی دادگر، رئیس فدراسیون تیراندازی طی سفری یک روزه به خراسان شمالی در مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی خراسان شمالی حضور یافت که آرمان ریحانی توانست ۱۲ رأی از ۱۳ رأی این مجمع را کسب کند و به‌عنوان رئیس این هیات ورزشی استانی در ۴ سال آینده فعالیت کند.