زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون ورزش همگانی رسید /گزینه ریاست فدراسیون همگانی کیست؟

با کنار رفتن مجدآرا از فدراسیون ورزش همگانی، وزیر ورزش و جوانان فروردین ماه سال 98 در حکمی افشین ملایی مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش را به عنوان سرپرست معرفی کرد.

اخبار ورزشی- افشین ملایی در زمان سرپرستی خود در یک کنفرانس خبری اعلام کرد برنامه‌ای برای ریاست این فدراسیون ندارد اما در زمان ثبت‌نام از نامزدها، وی از سرپرستی فدراسیون کنار رفت و برای ریاست کاندیدا شد. بعد از 6 ماه سرپرستی ملایی، وزیر ورزش مهر ماه سال گذشته در حکمی احمد گواری را به عنوان سرپرست معرفی کرد. در همان زمان، ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون هم انجام شد اما شائبه مهندسی انتخابات، گهگاه انتقاداتی را موجب می شد.

دستورالعمل جدید وزارت ورزش  برای انتخابات همگانی و معرفی تعداد زیادی از اعضای مجمع با نظر مستقیم وزارت ورزش، اوج اعتراضات را موجب شد؛ آن هم در حالی که اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است. بعد از انتشار این دستورالعمل و نارضایتی برخی نامزدها، در نهایت این دستورالعمل لغو و قرار شد انتخابات با اساسنامه فعلی برگزار شود.

بالاخره بعد از 15 ماه، وزارت ورزش و جوانان 25 تیرماه را برای برگزاری انتخابات همگانی اعلام کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که افشین ملایی و فرهاد نیکوخصال گزینه هایی هستند که اقبال بیشتری در مجمع دارند. البته، از ملایی به عنوان گزینه نهایی برای ریاست این فدراسیون نام برده می شود.

افشین ملایی سالها به عنوان مدیرکل ورزش همگانی در وزارت ورزش فعالیت داشته و مسئولان ورزش کشور انتظار دارند با این تجربه بتواند فدراسیون را از بحران نجات دهد. در زمان فعالیت مجدآرا در همگانی انتقادات زیادی به عملکرد وی وارد شده بود و باید دید رئیس جدید می‌تواند از سیل انتقادات بکاهد؟ افشین ملایی در صورت انتخاب باید از سمت خود در وزارت ورزش استعفا کند.

اسامی نامزدها و سوابق آنها به شرح زیر است:

* فاطمه ابوالقاسمی: کارمند وزارت ورزش و رئیس سابق فدراسیون آمادگی جسمانی ایروبیک

ولی الله شجاع‌پوریان: رئیس هیات تهران

رضا شجیع: عضو هیات رئیسه همگانی

افشین ملایی: مدیرکل ورزش همگانی وزارت ورزش

فرهاد نیکوخصال: سرپرست فدراسیون شطرنج

محمد بابایی: مدیرکل سابق گیلان

مهدی حیدری: دبیر فدراسیون نجات غریق

عباسعلی اکبری: سرپرست فدراسیون ورزشهای روستایی و عشایری

مجتبی اصلانی: -

شهرام میرزمانی: -

علم: استاد دانشگاه