شیخ سلمان: محور فوتبال جهان در آسیا خواهد بود

در نخستین نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به صورت آنلاین برگزار شد، شیخ سلمان اقدامات تمامی اعضا برای پیدا کردن راهی در خصوص کمک به سلامتی در بحران کرونا ، را ستود. در این نشست آنلاین مهدی تاج هم حضور داشت. 

اخبار ورزشی- وی در این باره اظهار داشت: به عنوان عضوی از خانواده فوتبال آسیا، از همه شما به خاطر انجام اقدامات و عملکرد مدیران به نمایندگی از جوامع خود در این مدت سخت تشکر می‌کنم.

شیخ سلمان همچنین در این نشست به استرالیا و نیوزیلند که به طور مشترک جام جهانی زنان در سال 2023 را برعهده گرفتند، تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد: این پیشنهاد تاریخی و بسیار قدرتمند بود. من خوشحالم که کنفدراسیون‌های مختلف به استرالیا و نیوزیلند رای دادند. به همه کسانی که درگیر این موضوع بودند تبریک می‌گویم. مطمئن هستم جام جهانی زنان در سال 2023 فوق‌العاده خواهد بود.

رئیس AFC یادآور شد: ضمن تشکر از این فدراسیون‌ها باید به شخصه از کوزو تاشیما رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن به خاطر عملکرد همبستگی و جوانمردانه تشکر کنم.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین با تأکید بر اینکه آسیا در سال‌های آینده مورد توجه فوتبال جهان قرار خواهد گرفت، گفت: آسیا می‌تواند مشتاقانه منتظر میزبانی نه تنها جام جهانی فیفا در قطر در سال 2022 بلکه جام جهانی زنان در استرالیا و نیوزیلند و جام باشگاه‌های جهان در چین باشد.

سال آینده آسیا میزبان مسابقات فوتبال المپیک خواهد بود و در ادامه مسابقات جام جهانی زیر 17 سال دختران در هند و زیر 20 سال در اندونزی برگزار می‌شود. محور فوتبال جهان بر آسیا خواهد بود و من می‌دانم ما می توانیم نتیجه آن را ببینیم.