باید جشنی درخور شان پرسپولیس برگزار کنیم

مهدی رسول‌پناه در گفت و گویی، اظهار داشت: با این وضعیت بحران کرونا نامه‌ای به فدراسیون فوتبال فرستادیم تا بعد از بازی با ذوب آهن در تهران جشن قهرمانی را برگزار کنیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و با این قهرمانی که ثبت کرد، ارزش برند پرسپولیس و هواداران زیاد شد. باید جشنی درخور شان پرسپولیس برگزار کنیم و امیدواریم فدراسیون با ما همکاری و جام را برای بازی با ذوب آهن آماده کند.

اخبار ورزشی- وی افزود: اگر بخواهیم جشن قهرمانی را با سایپا برگزار کنیم، به روز‌های محرم هم می‌خوریم. همچنین درخواست کردیم تا یک هزار تماشاگر با رعایت پروتکل بهداشتی به‌صورت پراکنده در ورزشگاه آزادی حضور یابند. این امر قابل اجراست و مسوولیتش را قبول می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: وقتی سرپرستی را برعهده گرفتم غیرمنتظره و شب عید و بحث کرونا بود. وضعیت باشگاه با آن بدهی‌های سنگین خوب نبود. برخی به جای تبریک تسلیت می‌گفتند که چرا قبول کردی. بالاخره باید می‌پذیرفتم، زیرا رییس هیات مدیره بودم و این مسوولیت را با جان و دل قبول کردم، زیرا واقعا پرسپولیس را دوست داشتم و یکی از طرفداران دوآتشه این تیم بودم. به جرات بگویم در پنجاه سال قدمت پرسپولیس چنین مشکلاتی نداشتیم.

رسول‌پناه یادآور شد: دستمزد بازیکنان را در حدود ۷۵ درصد، پاداش نیم فصل را تا قبل از کرونا پرداخت کردیم و پاداش قهرمانی نیز تا آخر فصل به آنان پرداخت می‌کنیم. افشین پیروانی این پاداش‌ها را محاسبه کرد و با مصوبه هیات مدیره پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برانکو دچار بی‌مهری و ظلم شد و مدیران قبلی نتواستند دستمزدش را پرداخت کنند و او ناراحت شده بود. برای پرداخت مطالبات وی با توجه به شکایت برانکو به فیفا، نامه‌ای به او زدیم و از او تشکر و درخواست تخفیف کردیم. به هر حال منتظریم تا ۱۵ مرداد نسبت به پرداخت مطالبات برانکو اقدام کنیم. همانطور که می‌دانید برای پرداخت مطالبات زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ هم نامه‌ای به فیفا زدیم تا نسبت به آن مطالباتی که در فیفا داریم از آن کسر و پرداخت شود. همچنین مطالبات مارکو و بخشی از پرداختی برانکو را در این هفته انجام می‌دهیم. مطالبه اصلی برانکو یک میلیون و ۷۵۰ میلیون یورو بود، ولی بعد از شکایت، فیفا یک میلیون و ۵۰ هزار یورو را برای او تعیین می‌کند. به همین دلیل با ۵ درصد تاخیر و در حدود یک میلیون ۱۱۳ هزاریورو باید به او پرداخت شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: مدیران قبلی باشگاه با آن بحران‌هایی که پیش آمده باید در همان زمان مطالبات او را پرداخت می‌کردند و این کار انجام نشد و الان گردن ما افتاده است. باید ۵۰ میلیارد تومان به برانکو و ۵۸۰ هزار دلار به کالدرون پرداخت کنیم. کالدرون تمایل خود را برای تخفیف و بخشش اعلام کرده است.

وی افزود: مهم‌ترین مساله در بحث مدیریت باشگاه، ایجاد درآمد پایدار است که انجام دادیم. وقتی مدیریت را برعهده گرفتم، در حدود ۲۲ میلیارد دلار درآمد داشتیم. در این وضعیت اقتصادی یک ریال هم از فردی نگرفتیم و با همکاری کارگزار خود مطالبات بازیکنان را پرداخت و با برخی از طلبکاران تسویه حساب کردیم. پرداخت مطالبات خارجی در ۱۱ پرونده است که مطالبات نیلسون، گابریل پرداخت شد. برای پرداختی برانکو و ۲ دستیارش به فیفا نامه زدیم تا از محل مطالبات پرسپولیس در فیفا کسر شود.

رسول‌پناه گفت: مطالبات برانکو دغدغه بزرگ هواداران است و باید پرداخت شود. هر چقدر پرداخت نکنیم، به ضرر ماست. وضعیت ارز هر روز بدتر می‌شود و پیش از گران شدن دلار می‌توانستیم با مبلغ کمتری به برانکو پرداختی داشته باشیم. به همه هواداران بگویم که یک ریال تعهد نه در زمینه قرارداد‌ها و نه تعهد پرداختی برای فصل آینده مدیریتی باشگاه ایجاد نمی‌کنیم. حتی پول هواپیمای چارتر بازیکنان را نقدی پرداخت کردیم. هزینه‌های سفر از ۲ دوره قبل با کلی بدهی هنوز به گردن ماست، اما دیگر تعهد ایجاد نکردیم، زیرا هزینه باشگاه خیلی بالاست و توانستیم در پرداخت هزینه‌ها موفق باشیم.

وی ادامه داد: این تیم در اوج است و بهترین بازیکنان را داریم که باعث افتخار پرسپولیس و فوتبال ایران هستند. پرسپولیس باعث افتخار آسیا هم هست. قطعا نگاه ما بعد از قهرمانی جام حذفی به قهرمانی آسیاست. با توجه به مشکلاتی که داریم می‌دانیم از ۲ بازی یک امتیاز کسب کردیم باز هم می‌توانیم به فینال قهرمانی آسیا برسیم.