جانبازان و معلولین در این ایام کرونایی آسیب‌پذیرتر هستند

حسین امیری در خصوص عدم برگزاری تمرینات اردویی ملی‌پوشان پاراتیراندازی، اظهار داشت: اردوی آماده سازی تیم ملی تیراندازی برای افراد سالم در داخل استادیوم آزادی آغاز شده و ما هم درخواست داشتیم با این شرایط برای ملی پوشان جانباز و معلول اردو تشکیل دهیم. سعی کردیم به منظور برگزاری هر چه زودتر اردوهای تیم ملی به مسئولان فشار بیاوریم ولی اعلام کردند ملی پوشان جانباز و معلول از نظر جسمانی آسیب‌پذیرتر از قشرهای دیگر هستند و اگر یکی به بیماری مبتلا شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

اخبار ورزشی- وی افزود: این حرف درست است و ترسی که بابت این موضوع وجود دارد کسی حاضر نیست مسئولیتش را قبول کند. اگر یکی از بچه‌های سالم کرونا بگیرد، با کارهای درمانی در نهایت خوب می‌شود ولی اگر یکی از نفرات تیم‌های ملی جانبازان و معلولین به این بیماری مبتلا شود، با شرایط خاص بدنی که معلولان دارند و ریه آنها درگیر می‌شود و خدایی نکرده قهرمانی فوت کند، چه کسی عواقب کار را می‌پذیرد؟

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی در مورد پیگیری تمرین خانگی نیز تصریح کرد: ملی‌پوشان در خانه یا سالن‌های ورزشی محل زندگی‌شان تمرین می‌کنند منتها در رشته  50 متر که اصلا نمی‌شود در خانه تمرین کرد چون تیر حقیقی و جنگی می‌خواهد و ملی‌پوشان‌مان فقط در سالن‌های ورزشی محلی نیز در رشته تفنگ بادی تیر می‌زنند. ولی عدم نظارت مربی، بعدها باعث می‌شود که مشکل داشته باشیم ولی امیدوارم به تاثیرات منفی زیادی برنخوریم. اگر تمرینات بعد از کرونا شروع شد، فشار می‌آورم تا اردوها با فاصله کمی نسبت به یکدیگر برگزار شود تا جبران عقب‌ماندگی را داشته باشیم.

وی درخصوص ارتباط با ملی پوشان پاراتیراندازی خاطرنشان کرد: تماس تلفنی و تصویری با ملی‌پوشان داریم و بچه‌ها به دلیل عدم برگزاری اردوها اظهار ناراحتی می‌کنند. بالطبع نظارت مستقیم کادر فنی در اردو تاثیر مثبتی خواهد داشت. مسئولان پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین می‌گویند که یک سالن پاک در ایران به ما نشان بدهید تا اردوها را در آنجا برگزار کنیم.