ترکیب احتمالی استقلال در مقابل پرسپولیس در دربی

انگار بدشانسی های استقلال قبل از دربی ها تمامی ندارد؛ حالا که همه اعضای تیم آبی پوش عزم شان را جزم کردند تا با برد مقابل پرسپولیس در دربی 93 به فینال جام حذفی برسند و گام بزرگی در مسیر گرفتن جام بردارند، بار دیگر مصدومیت چند بازیکن کلیدی مزید بر علت شده تا فرهاد مجیدی نتواند تیمش را با ترکیب کامل به زمین بفرستد.

اخبار ورزشی- سرمربی جوان آبی ها که برای دومین بار در کسوت سرمربی دربی را تجربه می‌کند، در بازی چهارشنبه شب نیز همچون دیدار برگشت لیگ نوزدهم نفرات کلیدی خط دفاع خود را در اختیار ندارد. جایی که مشخص شده روزبه چشمی، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی شرایط همراهی آبی ها را ندارند و استقلال با کمبود بازیکن در پست دفاع وسط مواجه است.

البته خبر خوب برای استقلالی ها در آستانه دربی بازگشت علی کریمی به تمرینات گروهی است. ستاره بی بدیل آبی ها که در فصل جاری آمار بی نظیری بر جای گذاشته حالا اگرچه مدت زیادی از تمرینات دور بوده اما این فرصت را دارد تا در میانه زمین نقش محوری اش را ادامه دهد و بتواند تکنیک ناب خود را به نمایش بگذارد.

در خط حمله نیز وجود 3 مهره تاثیرگذار و گلزن سبب شده تا خیال مجیدی تا حدی آسوده باشد و البته او را امیدوار کند هرچقدر در خط دفاع ضعف دارد، مهاجمانش بتوانند جبران کنند.

در ادامه به بررسی ترکیب احتمالی استقلال در مصاف با پرسپولیس پرداخته شده است:

سیدحسین حسینی؛ انگیزه کلین‌شیت

دروازه‌بان شماره یک آبی‌ها هر کاری خواهد کرد تا بتواند دروازه‌اش را مقابل پرسپولیس بسته نگه دارد.او در بازی های گذشته نشانه هایی از بازگشت به دوران اوج خود را نشان داده و بی تردید انگیزه زیادی برای پیروزی در دربی دارد.

وریا غفوری؛ کاپیتان در نقش رستم

کاپیتان استقلال همیشه در دربی ‌ها یکی از بهترین های زمین بوده است. او در روزی که استقلال در خط دفاع با کمبود بازیکن مواجه است نمی‌تواند در خط هافبک به میدان برود و در پست تخصصی‌اش یعنی دفاع راست نقش ویژه‌ای را ایفا خواهد کرد. بی تردید مجیدی هم روی خصوصیات تدافعی وهم روی ویژگی‌های تهاجمی غفوری حساب ویژه‌ای باز کرده است.

عارف غلامی؛ رابین هود خط دفاع

تنها مدافع وسط استقلال که در کمال صحت و سلامت می‌تواند برای تیمش به میدان برود، وظیفه سنگینی بر دوش خواهد داشت. هواداران استقلال با توجه به نبود روزبه چشمی حالا همه امیدشان در مرکز دفاع به غلامی انرژیک و جوان است تا بتواند بزرگی کند.

فرشید باقری؛ بازگشت با پست غیرتخصصی

غیبت 3 مدافع تاثیرگذار فرهاد مجیدی را بر آن خواهد داشت تا از فرشید باقری در خط دفاعی استفاده کند. باقری که در گذشته نیز چندین بار حضور در این پست را تجربه کرده، حالا احتمالا مقابل پرسپولیس هم به پست دفاع وسط خواهد رفت و زوج غلامی خواهد بود. او به واسطه قد و قامت بلند و البته قدرت دفع توپش می‌تواند در پست غیرتخصصی دفاع وسط نیز کارگشا باشد.

میلاد زکی‌پور؛ روز عمل فرا رسید

زکی‌پور در این فصل یکی از کم حاشیه ترین های استقلال بوده؛ او البته چند روز در فضای مجازی اتفاقات عجیبی را تجربه کرد اما حالا مدتی است که در آرامش و سکوت خودش را برای دربی آماده کرده و سعی دارد در پست دفاع چپ هر کاری از دستش برمی‌آید برای موفقیت انجام دهد.

مسعود ریگی؛ جنگنده در وسط چمن آزادی

جنگنده آبی ها از آن دسته بازیکنانی است که بدون توجه به حواشی فوتبال فقط به بطن ماجرا توجه دارد و قطعا در بازی دربی نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. او در خط هافبک نه تنها باید اجازه بازیسازی به هافبک های حریف را ندهد که در بازیسازی از عقب زمین کارگشا خواهد بود. ضمن اینکه از شوت های غافلگیرانه ریگی نیز نمی‌شود به سادگی گذشت.

علی کریمی؛ نگاه‌ها به آقای ستاره

ستاره بی نظیر آبی ها همین که در ترکیب تیمش حضور داشته باشد، اتفاق خوبی است. او شاید به دلیل دوری چند روزه از تمرینات از شرایط بدنی مناسبی برخوردار نباشد اما از آنجایی که کریمی در هر لحظه از مسابقات می‌تواند با یک حرکت گره از کار تیمش بگشاید، بازی کردنش موثر خواهد بود. مرد شماره یک استقلال در میانه زمین اینبار برای خودنمایی مدافعان و هافبک های تدافعی پرسپولیس را پیش رو دارد.

فرشید اسماعیلی؛ به دنبال جبران

بعد از غیبت در دو دربی حالا اسماعیلی انگیزه زیادی برای درخشش در ترکیب تیمش دارد. او که مقابل شاهین بوشهر با حضورش در زمین ورق را به سمت استقلال برگرداند، روز چهارشنبه نیز برای موفقیت هر کاری خواهد کرد. هافبک راست فردای استقلال که یک گل زیبا نیز در دربی زده، حالا با هدف تکرار روزهای خوب گذشته به زمین می‌رود.

هرویه میلیچ؛ آن سانترهای کم نقص

خارجی کم حاشیه و موثر استقلال مقابل پرسپولیس نیز با نفوذهایش از جناح چپ حریف را غافلگیر خواهد کرد. فرهاد مجیدی روی میلیچ چپ پا و فشارهایی که او به دفاع حریف می آورد حساب کرده است.

شیخ دیاباته؛ امید اول گلزنی استقلال

آقای گل لیگ برتر دربی قبل را به دلیل مصدومیت از دست داد و از آنجایی که همواره عطش بازی کردن و گل زدن در او دیده می‌شود قطعا انگیزه زیادی دارد تا در این بازی نیز گل بزند و گامی موثر برای سرمربی و تیمش بردارد. دیاباته امید اول گلزنی استقلالی ها است و به نوعی موتور گلزنی آبی ها محسوب می‌شود.

مهدی قایدی؛ عصای دست مجیدی

مهاجم ریزنقشی که در آخرین مسابقه لیگ توانست به قولش مبنی بر زدن دهمین گل فصل عمل کند و البته عنوان بهترین پاسور لیگ نوزدهم را به دست آورد، برای دربی نیز پر از انرژی مثبت است. او در دربی قبل نقش اول تیم فرهاد مجیدی بودو عملکرد فوق العاده ای داشت و قطعا در بازی چهارشنبه عصر نیز می تواند مهره قابل اتکای مجیدی باشد.

بازیکنان نیمکت نشین:

حسین پورحمیدی، ارسلان مطهری، آرش رضاوند، آرش داجلیری، شاهین طاهرخانی، امیرحسین خدامرادی، سیاوش یزدانی و امیرحسین کارگر بازیکنان احتمالی خواهند بود که روی نیمکت دربی خواهند نشست.