بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس با وعده‌های پوچ!

در هفته‌های گذشته نگرانی‌های زیادی درباره مطالبات برانکو و نامه تهدیدآمیز فیفا وجود داشت و به همین خاطر بیشتر سوالات از مدیران باشگاه پرسپولیس درباره زمان پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ بود. با این که چند هفته قبل رسول‌پناه به عنوان سرپرست و عضو هیأت‌مدیره باشگاه در مصاحبه‌های مختلف گفته بود که در فرصت یک ماهه فیفا تمام مطالبات برانکو پرداخت می‌شود و پرسپولیس‌ نگران بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی نیست، اما حالا همه می‌بینند اظهارات آقای سرپرست، یک «وعده پوچ» و بوده فاصله زیادی با عملی شدن دارد. 

اخبار ورزشی- در همین حال در هفته گذشته علی رغبتی، عضو هیات مدیره پرسپولیس‌، در یک مصاحبه تصویری صراحتا تاکید کرد که مقدمات یک پرداخت فراهم شده و تا روز شنبه (یعنی ١۵ شهریور) بخشی از مطالبات برانکو ایوانکوویچ پرداخت می‌شود. البته او در صحبت‌های خود عنوان کرد که باز هم پرسپولیس‌ زمان دارد و نباید از نقل‌وانتقالات محروم شود. 

در کنار این عضو هیأت‌مدیره پرسپولیس ‌، رضا یلوه معاون اقتصادی باشگاه هم در چند روز اخیر مانور زیادی رو تامین پول برانکو داد تا بلکه محبوب هواداران پرسپولیس شود. او هم روز پنج‌شنبه هفته گذشته در صفحه شخصی خود نوشت: «بخشی از منابع ریالی طلب ⁧‫برانکو‬⁩ تامین شده که در صدد هستیم ظرف چند روز آینده از طریق بانک مرکزی حواله ارزی دریافت کنیم. با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ صعودی ارز، در تلاشیم باقیمانده طلب ایشان را تامین و پرداخت کنیم». البته این معاون اقتصادی پرسپولیس‌ در آخرین مصاحبه رادیویی خود، درباره تمام مسائل مربوط به نقل‌وانتقالات، ماندن یا جدایی بازیکنان (که در حیطه وظایفش نبود) به صحبت پرداخت اما اشاره‌ای به وعده تامین مطالبات برانکو (که در حیطه وظایفش است) نکرد.

بررسی قرارداد اقتصادی پرسپولیس‌ و کارگزارش نشان می‌دهد، سرخ‌ها در عمل هیچ راه درآمدزایی جز کارگزار ندارند. به عبارت دیگر پرسپولیس‌ که این روزها بحران بزرگ مالی را تجربه می‌کند، نمی‌تواند راهی برای درآمدزایی بیندیشد و یا به دنبال امضای قرارداد با اسپانسر دیگری باشد و فقط باید در انتظار پرداختی‌های کارگزار خود بماند. کارگزار هم که طبق پیشبینی درآمدی که در قرارداد ذکر شده، تا به حال مرتب پرداختی داشته و عملا نمی‌توان شرکت کارگزار را مجبور به پرداختی‌های بیشتر کرد. 

نکته عجیب ماجرا این‌جاست که مدیران پرسپولیس با علم به این این که منابع ریالی لازم برای تامین ٧٨۴ هزار یورویی را در اختیار ندارند، به وعده‌های پوچ روی آوردند تا این‌گونه سنگینی فشار هواداران را از روی دوش خود بردارند. نتیجه این بی‌تدبیری هم این است که پرسپولیس‌ به خاطر ضعف مدیریتی که داشته، در آستانه لیگ قهرمانان آسیا باید خود را باید برای محرومیت از نقل‌وانتقالات و جرایم سنگین‌تر کمیته  انضباطی فیفا آماده کند.