تیم ژاوی فقط مغلوب روحیه مبارزه‌طلبی پرسپولیس شد

کاپیتان اسبق سرخپوشان هم مثل همه پرسپولیسی‌ها از موفقیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا خوشحال است. محمد پنجعلی معتقد است ساختار دفاعی تیم یحیی گل‌محمدی عامل اصلی موفقیت‌های اخیر ​پرسپولیس است و...

فکرش را می‌کردید پرسپولیس، السد قطر را شکست دهد؟
بله، ما پرسپولیسی‌ها همیشه به تیم خود امیدوار هستیم و برای برد این تیم محبوب دعا می‌کنیم. هرچند پیش‌بینی می‌کردیم بازی بسیار سختی باشد.

نقطه قوت پرسپولیس کجا بود؟
الان فوتبال با گذشته خیلی فرق کرده است. قبلاً دفاع کردن بیشتر وظیفه مدافعان و تا حدی هم هافبک دفاعی بود، اما الان ساختار دفاعی حرف اول و آخر را می‌زند. دفاع تیمی از مهاجمان شروع می‌شود و با پرس شدید اجازه بازیسازی از دفاع حریف را می‌گیرد.

پرسپولیس در این زمینه خوب بود؟
ساختار دفاعی تیم یحیی گل‌محمدی تحسین‌برانگیز است. در فوتبال امروز تیمی که خوب دفاع کند و راحت گل نخورد، موفق می‌شود. پرسپولیس تا به حال ۵ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده و تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی خورده است. بنابراین دفاع تیمی پرسپولیس حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

حریف بعدی پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پاختاکور ازبکستان است. این حریف را چطور می‌بینید؟
پاختاکور تیم خوبی است که استقلال را حذف کرده، اما من فکر می‌کنم از السد قوی‌تر نیست.

جداً؟!
بله، پاختاکور ستاره‌های السد را ندارد ضمن آنکه قطری‌ها میزبان مسابقات هم بودند. من فکر می‌کنم بچه‌های پرسپولیس ان‌شا‌ءا... با ارائه یک بازی منطقی و تمرکز کامل همچون مسابقه با السد بتوانند پاختاکور را هم پشت‌سر بگذارند.

بهترین تیم این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کدام تیم بوده است؟
پرسپولیس فارغ از هر بحثی بهترین بوده است. این تیم نباید جلوی الدحیل هم شکست می‌خورد، چون یک پنالتی مشکوک برای تیم قطری گرفته شد. این پرسپولیس نشان داد باز هم در لیگ برتر ایران قهرمان می‌شود. همه قدرت پرسپولیس را دیدند.

منظور ما این بود که غیر از پرسپولیس کدام تیم بهترین بوده است؟
من النصر عربستان را تیم خطرناکی دیدم. پاختاکور هم فوتبال منظمی ارائه داد، اما بعد از پرسپولیس و النصر باید به السد قطر اشاره کنم. تیم ژاوی فقط مغلوب قدرت و روحیه مبارزه‌طلبی پرسپولیس شد.

نتیجه بازی پرسپولیس و پاختاکور را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
فکر می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک یا شاید هم ۲ گل پیروز شده و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد.