کوچ بازیگران معروف از پریناز ایزدیار تا محمدرضا گلزار

در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم، شیوع کرونا و خطر انتقال آن باعث شد تولیدات سینمایی با وقفه روبه‌رو شوند یا مرحله تولید آن‌ها بسیار طولانی شود. سینماها نیز یا در تعطیلی به سر می‌بردند یا روزهای سوت‌وکور و خلوتی را سپری می‌کردند، اما برخلاف تولیدات سینمایی و سینما، بازار نمایش خانگی حسابی داغ بود و مردم بیشتر به تماشای فیلم و سریال‌ها در خانه ترغیب شدند. تعدادی از ستاره‌های سینما، امسال مشغول بازی در سریال‌های نمایش خانگی بودند و در فیلمی حضور نداشتند.
 
پریناز ایزدیار
پریناز ایزدیار در سال‌های اخیر جزو ستاره‌های پرکار سینما بوده و در سال حداقل دو فیلم بازی کرده است، اما این بازیگر سال 99 از سینما فاصله گرفت و در هیچ فیلمی بازی نکرد، بنابراین در جشنواره فجر نیز فیلمی نداشت و جزو غایبان مهم بود. او که پیش از این، در اولین تجربه حضور در نمایش خانگی، با سریال «شهرزاد» حضور موفقی در این مدیوم داشت، بار دیگر با این کارگردان همکاری کرد و برای بازی در سریال تاریخی «جیران» قرارداد بست. طبق آخرین خبر رسمی که درباره سریال منتشر شده، این مجموعه تا آذرماه در مرحله پیش‌تولید بود. قرار است این مجموعه سال آینده از طریق فیلیمو منتشر شود. رعنا آزادی‌ور و غزل شاکری دیگر بازیگران این سریال هستند و گفته شده بهرام رادان نیز نقش ناصرالدین شاه را در آن ایفا می‌کند.
 
سحر دولتشاهی
آخرین فیلمی که سحر دولتشاهی در آن ایفای نقش کرده، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی است که سال 98 جلوی دوربین رفته و امسال در جشنواره فجر رونمایی شد. این بازیگر در سال 99 فیلم سینمایی بازی نکرده و بی‌سروصدا مشغول بازی در مجموعه «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی بوده است. این سریال در سکوت خبری تولید شده و اخبار مربوط به آن در آستانه انتشار، اعلام شده است. حامد بهداد، آزاده صمدی، مهران احمدی، پدرام شریفی و علی شادمان بازیگران سریال هستند و همایون شجریان نیز خواننده آن است. مجموعه «می‌خواهم زنده بمانم» عاشقانه است و قصه آن در دهه 60 می‌گذرد. سحر دولتشاهی اکنون مجموعه «قورباغه» را در حال انتشار دارد و به زودی با سریال شاه‌حسینی نیز در این مدیوم دیده خواهد شد.
 
هومن سیدی
بازی در فیلم «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، آخرین فعالیت هومن سیدی در سینما بوده است. او سال 98 برای ساخت اولین سریال خود به نمایش خانگی آمد و پس از پایان تولید این مجموعه، امسال با ایفای نقش در سریال «گیسو» ساخته منوچهر هادی حضور خود را در این مدیوم ادامه داد و در سال 99 هم فیلم سینمایی بازی نکرد. سریال «قورباغه» این روزها مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و تبدیل به یکی از آثار مهم نمایش خانگی شده است. این کارگردان و بازیگر با سریال «گیسو» که فصل دوم سریال «عاشقانه» است نیز شانس زیادی برای موفقیت در نمایش خانگی دارد.
 
آزاده صمدی
آزاده صمدی پس از فیلم «زیر نظر» به کارگردانی مجید صالحی، در دو سال گذشته از سینما دور بوده و در فیلم جدیدی بازی نکرده است. او از سال 97 تا 98 مشغول بازی در سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی بود و امسال پس از گذشت تقریبا یک سال از این مجموعه، در سریال نمایش خانگی جدیدی به نام «می‌خواهم زنده بمانم» حضور داشته است. اولین سریال صمدی در نمایش خانگی به نام «عالیجناب» که سال 96 منتشر شد، اثر پرمخاطبی نبود و «نهنگ آبی» هم نتوانست چندان رضایت مخاطبان را جلب کند، اکنون «می‌خواهم زنده بمانم» شانس تازه اوست که می‌تواند غیبت طولانی اش را در سینما جبران و توجه مخاطب را جلب کند.
 
محمدرضا گلزار
محمدرضا گلزار در سال‌های 98 و 99 حضور کم رنگی در عرصه بازیگری داشت و سال گذشته در هیچ اثری بازی نکرد تا این که تابستان امسال، برای بازی در فصل دوم سریال «عاشقانه» با نام «گیسو» جلوی دوربین رفت. ابتدا قرار بود این بازیگر در سریال «دل» بازی کند، اما به دلیل مشغله کاری از بازی در آن انصراف داد. علاوه بر این، مهرماه امسال خبر دومین همکاری این ستاره با حمید نعمت‌ا... پس از سال‌ها در فیلم «چشم و ابرو» منتشر شد، اما زمان آغاز فیلم برداری این اثر مشخص نیست و هنوز هم خبری درباره آغاز تولید این پروژه منتشر نشده است. محمدرضا گلزار که آخرین بار با سرنوشت ناخوش فیلم کمدی «رحمان 1400» در سینما حضور داشت، اکنون در انتظار پخش سریال «گیسو» است و ممکن است فیلم «چشم و ابرو» بازگشت امیدوارکننده‌ای را به سینما برای او رقم بزند.