بیوگرافی مهدی تارخ

مهدی تارخ ، این هنرمند کاربلد سینمای ایران تا امروز همه تلاش خود را به کار بسته است تا در مقام یک بازیگر و کارگردان بتواند در حرفه هنری‌اش درست گام بردارد.

مهدی تارخ بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مهدی تارخ می‌توان به بازیگری در فیلم آژانس شیشه‌ای، فیلم دزد و پری و فیلم وقتی همه خوابیم اشاره کرد.

بیوگرافی مهدی تارخ

آغاز کار هنری‌ مهدی تارخ 

سال 59 آغاز کار هنری‌ام بود. از 17‌سالگی و با اجرای تئاتر در شیراز شروع به فعالیت کردم. حدود 12 تا 13 تئاتر کار کردم که از این میان 5 تئاتر توانست به جشنواره راه پیدا کند و به دنبال آن در تهران هم به نمایش گذاشته شد. در آن سال‌ها توانستم علاقه و استعداد خود را در زمینه هنر کشف کنم و وارد این وادی بی‌پایان شدم.

اولین حضور مهدی تارخ در سینما

مهدی تارخ نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1375 در فیلم حریف دل به کارگردانی رضا گنجی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم آژانس شیشه‌ای ، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای مهدی تارخ محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون جمشید مشایخی، فاطمه گودرزی، شاهد احمدلو و ثریا قاسمی را تجربه کرد.

مهدی تارخ در سال 1376 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم مهدی تارخ در این سال، بازیگری در فیلم آژانس شیشه‌ای به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا محسوب می‌شود.

آثار هنری مهدی تارخ

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی مهدی تارخ بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای بوده است. مهدی تارخ سال 1376 فیلم آژانس شیشه‌ای نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان سینما مطرح کند. او در این فیلم با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشته است. مهدی تارخ توانست با بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان و اصغر نقی‌زاده بر تجارب او افزود.

مهدی تارخ علاوه‌بر فیلم آژانس شیشه‌ای، سال 1393 در فیلم دزد و پری نیز بازی کرده است. مهدی تارخ این‌بار با حسین قناعت یعنی کارگردان فیلم دزد و پری و هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رابعه اسکویی و رامین ناصرنصیر همکاری داشت.