بازیگر مختارنامه: نامم من به عنوان بازیگر آینده سریال «سلمان فارسی» میرباقری آمده

محمد فیلی پیرامون بازی در دو مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و «موسی (ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: هنوز برای این دو سریال قراردادی نبسته‌ام، اما دیدم در خبر‌ها اسم من هم به عنوان بازیگر این دو مجموعه مهم آمده است. نام من به عنوان بازیگر آینده سریال «سلمان فارسی» میرباقری آمده و منتظر هستم تا برای بازی در این مجموعه خبرم کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعا کار‌های بزرگی همچون این دو مجموعه زمان و نیروی زیادی می‌برد ادامه داد: در آخرین فیلم سینمایی ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا با نام «خروج» بازی کرده بودم. حاتمی‌کیا وقتی از کار یک بازیگر راضی است در مجموعه و فیلم بعدی هم همکاری خود را با او ادامه می‌دهد. فکر می‌کنم مجموعه «موسی (ع)» سال آینده کلید بخورد و امیدوارم شانس همکاری دوباره با حاتمی‌کیا را داشته باشم. در هر دو مجموعه فاخر «سلمان فارسی» و «موسی (ع)» هنوز نمی‌دانم چه نقشی خواهم داشت.

بازیگر مختارنامه: نامم من به عنوان بازیگر آینده سریال «سلمان فارسی» میرباقری آمده

بازیگر سریال «روزی روزگاری» ضمن تاکید بر اهمیت بالای ساخت سریال‌های مذهبی و تاریخی در تلویزیون اظهار کرد: هر بازیگری دوست دارد در اینگونه سریال‌ها بازی کند، مخصوصا آنکه سریال‌های الف ویژه تلویزیون در این سال‌ها کم ساخته می‌شود. همیشه گفته‌ام و باز هم می‌گویم در دهه ۶۰ بهترین کار‌های مذهبی و تاریخی و الف ویژه‌ای، چون «روزی روزگاری»، «میرزا کوچک خان»، «ابن سینا»، «هزاردستان» و... ساخته شده‌اند و هرچقدر جلوتر می‌رویم ساخت مجموعه‌هایی در حد و اندازه آن سریال‌ها کمتر می‌شود.

البته مجموعه‌هایی، چون «مختارنامه» داوود میرباقری در دهه ۸۰ ساخته شد، ولی در مجموع و در نسبت با قبل کمیت ساخت این آثار افت چشمگیری داشته است. امیدوارم در این دهه لااقل همین دو کار فاخر «موسی (ع)» و «سلمان فارسی» به سرانجام برسند.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به شرایط سخت کرونایی بیان کرد: متاسفانه در این روز‌ها خبر‌های ناگوار و تلخی را می‌شنویم. سه روز پیش دامادم را به علت کرونا از دست دادم و در کمال تاسف این خبر‌های بد برای خیلی‌ها رخ داده است. در همین روز‌ها شنیدم پسر کاظم هژیرآزاد هم متاسفانه به علت کرونا فوت شد و باید به این اتفاقات تلخ با همت و عزم همه ما پایان داده شود.

کار کردن در این وضعیت برای بازیگران و به‌خصوص برای هم سن و سالان من سخت‌تر هم هست. مخصوصا اگر لوکیشن فضای بسته باشد هر لحظه امکان درگیری با کرونا وجود دارد.

بازیگر سریال «بانوی سردار» در ادامه، پیرامون حضور خود در مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» گفت: بهروز افخمی کارگردان سریال «رعد و برق» اعتقادات خاص خودش را در زمینه کرونا و نزدن ماسک داشت، اما کسی را اجبار به ماسک نزدن نمی‌کرد و جلوی آزادی شخصی کسی را نمی‌گرفت. فکر می‌کنم حواشی ایجاد شده قضیه را بیش از حد بزرگ کرد.

بازیگر مختارنامه: نامم من به عنوان بازیگر آینده سریال «سلمان فارسی» میرباقری آمده

وی با اشاره به سختی بازی در مجموعه «رعد و برق» بیان کرد: خوشبختانه در ۱۵ ماهی که در کنار هم مشغول ساخت مجموعه «رعد و برق» بودیم، یک نفر هم کرونا نگرفت و البته بیشتر لوکیشن‌های داستان در فضای باز بود. همانطور که می‌دانید «رعد و برق» گوشه‌ای از زحمات و مجاهدت‌های مردم و سیل زدگان را در ماجرای سیل و اتفاقاتی که افتاده را نشان می‌دهد و ساخت این مجموعه بسیار سخت و پیچیده بود و با وجود مشکلات ساخت سریال به خوبی پیش رفت.

گاهی از صبح تا غروب تنها موفق به ضبط تنها یک پلان می‌شدیم. فیلمبرداری «رعد و برق» تمام شده و مراحل فنی و جلوه‌های ویژه «رعد و برق» ادامه دارد و مطمئنم مردم از این مجموعه استقبال خواهند کرد و همه چیز به همان‌صورت که مدنظر کارگردان و بازیگران بود از آب درآمده است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار» با اشاره به تهیه‌کنندگانی که در پرداخت دستمزد بازیگران خلف وعده می‌کنند عنوان کرد: تا امروز این حرف را جایی نگفتم، اما لازم می‌دانم به این موضوع اشاره کنم که نزدیک دو ماه است در سریالی تاریخی مربوط به دوران قاجاریه که در شمال در حال تصویربرداری است بازی می‌کنم و تنها یک سکانس از بازی من در این مجموعه باقی مانده و تا همین امروز یک ریال بابت بازی در این مجموعه دستمزد نگرفته‌ام.

محمد فیلی با اشاره به وضعیت سخت معیشت هنرمندان خاطرنشان کرد: متاسفانه تهیه‌کنندگانی هستند که نسبت به عوامل و بازیگران کم لطفی دارند و حق و حقوق اولیه آن‌ها را نادیده می‌گیرند. هنرمندان زیادی در وضعیت بد اقتصادی هستند و باید به این قضیه رسیدگی شود. امید بسیاری به سامان دادن اوضاع اقتصادی و البته وضعیت بازیگران و هنرمندان در دولت جدید دارم. امیدوارم برای هنرمندانی که در وضعیت سخت با جان خود بازی می‌کنند و مشغول فعالیت هستند، توجه و عنایت شود و درد دل‌های آن‌ها هم شنیده و مشکلات آن‌ها رفع شود.