«هوتن شکیبا» دومین سیمرغ بلورینش را دریافت می‌کند؟

چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از گذار از بیش از دو سال دوران اوج کرونا می‌تواند شروعی تازه برای سینمای کشور باشد، سینمایی که طی این سال‌های کرونایی مشکلات فراوانی تجربه کرد و در عرصه تولید و پخش به نوعی بحران تازه‌ای را پشت سر گذاشت.

با شروع واکسیناسیون در سال ۱۴۰۰، بازگشایی سینماها و پس از آن اعلام فروش صد در صد ظرفیت سالن‌های نمایش، هنر هفتم نفس تازه‌ای کشید و همین عاملی بود تا اهالی سینما به برگزاری با شکوه چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر امیدوار شوند.

از سوی دیگر تلفیق دوباره جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گامی مثبت و رو به جلو برای برگزاری قدرتمند چهلمین دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور بود، با شنیدن این اخبار و رونق دوباره سینماها، اخبار مربوط به ساخت آثار سینمایی و فرستادنشان به جشنواره فیلم فجر هم قوت گرفت.

کارگردانان مختلفی برای حضور در چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کردند که از جمله می‌توان به محمدحسین مهدویان، بهروز شعیبی ، منیر قیدی، مرتضی علی عباس میرزایی، مسعود کیمیایی و دیگر کارگردانان جوان سینما اشاره کرد.

با اعلام رسمی آثار منتخب باری حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر حال باید منتظر برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور ماند تا ببینیم کدام کارگردان و آثار می توانند به عنوان شگفتی سازان جشنواره فیلم فجر معرفی شوند.

هوتن شکیبا بازیگر مطرح این روزهای سینما، تئاتر و تلویزیون که تاکنون یک بار توانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید امسال با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به دنبال دریافت دومین سیمرغ خود در مهمترین رویداد سینمایی کشور است.

«هوتن شکیبا» دومین سیمرغ بلورینش را دریافت می‌کند؟

شکیبا از آن بازیگرانی است که مسیر حضور در عرصه حرفه‌ای سینما را کاملا آهسته و با دقت پیش رفته است، بازیگری که بستر تئاتر وارد عرصه تصویر شد و پس از درخشش در سریال «لیسانسه‌ها» توانست به محبوبیت فراوانی در عرصه تلویزیون برسد.

وی پس از سالها درخشش در عرصه تئاتر راه خود برای حضور در تلویزیون و سینما را هموار کرد تا در نهایت با بازی درخشان خود در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار توانست نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در مقام بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود نماید.

وی سال گذشته نیز با فیلم سینمایی «ابلق» ساخته نرگس آبیار نقش متفاوتی را ایفا کرد اما نتوانست دومین سیمرغ خود را به چنگ بیاورد، حال در چهلمین جشنواره فیلم فجر «هوتن شکیبا» با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» ساخته امید شمس در کنار پریناز ایزدیار حضور پیدا کرده و امیدوار است تا در این جشنواره دست پر به خانه بازگردد.

امید شمس، کارگردان «ملاقات خصوصی» یکی از فیلم اولی‌های امسال سینماست که پیش‌تر در عرصه فیلم کوتاه فعالیت داشته است. پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین فر، رویا تیموریان، سیاوش چراغی پور، شیرین آقا کاشی، نادر فلاح، حسین پارسایی، پیام احمدی نیا، جواد قامتی، ایمان شمس، امیر حسین بیات، علیرضا زارع پرست، معصومه احمدزاده، فرهاد شهبازی، حسین شفیعی گروه بازیگران «ملاقات خصوصی» را تشکیل می دهند.

«هوتن شکیبا» دومین سیمرغ بلورینش را دریافت می‌کند؟

این فیلم روایتگر داستانی عاشقانه است. در خلاصه داستان فیلم «ملاقات خصوصی» آمده است: پروانه در محله‌ای در حومه شهر تهران صاحب یک عطاری است. پدرش به خاطر دزدی از همسایه به زندان افتاده و برادرش نیز تحت تعقیب است. فرهاد که همبند پدر پروانه است برای کارهای پدرش با او در ارتباط است تا این‌ که به او اظهار علاقه می‌کند.

فیلمنامه «ملاقات خصوصی» به‌صورت مشترک توسط امید شمس، علی سرآهنگ و بهمن ارک نوشته شده روایتگر داستانی عاشقانه است. بهمن ارک کارگردان فیلم تحسین شده «پوست» به‌عنوان مشاور کارگردان در این پروژه سینمایی حضور دارد و علی مجیدی سرمایه‌گذار این فیلم است.

سایر عوامل فیلم عبارت‌اند از: مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، طراح صحنه: امیرحسین قدسی، طراح لباس : سارا خالدی، طراح گریم : عباس عباسی، صدابردار: مهدی ابراهیم زاده، مدیر تولید : اسماعیل کلبی آبادی،عکاس: محمد بدرلو، مشاور رسانه ای: منصوره بسمل، بازنویسی و مشاور فیلمنامه: نادره سادات سرکی.