عکس «جان دار» اما پُراز غم «فاطمه معتمدآریا»

صداگذارى و ساخت موسیقى فیلم سینمایى «جان دار» به کارگردانى حسین امیرى دومارى و پدرام پورامیرى، بعنوان یکى از مهمترین آثار بخش نگاه نو سى و هفتمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده و فیلم بزودى آماده نمایش شده و نسخه پایانى آن به دفتر جشنواره خواهد رسید.

فاطمه معتمدآریا که تصویرى جدید از حضور او منتشر شده است، در این فیلم نقشى متفاوت را بر عهده دارد و بازیگران برجسته دیگرى چون حامد بهداد، باران کوثرى، جواد عزتى، مسعود کرامتى، على شادمان، گیتى قاسمى، محمد علی محمدی و امیراحمد قزوینى در این اثر به ایفاى نقش پرداخته اند و همین ترکیب بازیگران و نقش آفرینى هاى درست، یکى از امتیازهاى برجسته «جان دار» است که فضایى باورپذیر و مهیج را براى مخاطب ایجاد کرده است.

اینستا

«جان دار» یکى از ١٠ فیلم بخش «نگاه نو» سى و هفتمین جشنواره فیلم فجر است که برخلاف انتظارات رسانه ها و تعدادى از منتقدان به بخش سوداى سیمرغ راه نیافت و برخى رسانه هاى آگاه از کیفیت و جنبه هاى مثبت فیلم، نسبت به غیبت این اثر در سوداى سیمرغ واکنش نشان دادند و از آن بعنوان غایب بزرگ بخش سوداى سیمرغ نام بردند.

فیلمى که گفته مى شود اگر در بخش سوداى سیمرغ جشنواره حضور داشت، در بخش هاى بسیارى از جمله فیلمنامه، کارگردانى، بازیگرى، فیلمبردارى، تدوین، گریم، طراحى صحنه و ... مى توانست شانس بالایى براى قرار گرفتن در فهرست نامزدها و دریافت جایزه داشته باشد و بعنوان پدیده این دوره از آن یاد شود.

از فیلم «جان دار» می توان به عنوان ورود دهه هفتادی ها به سینمای ایران یاد کرد. حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان این فیلم متولد ۷۳ هستند

ا اینکه «جان دار» هنوز به نمایش درنیامده اما شنیده می شود از فیلم های مهم و قابل توجه جشنواره امسال است. حسین امیری دوماری و پدارم پور امیری که فیلمنامه «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی را هم به نگارش درآورند شانس قابل قبولی برای دریافت سیمرغ بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه از بخش «نگاه نو» جشنواره فجر دارند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش ، موسیقی: امیر توسلی، طراح چهره پردازی: عباس عباسی، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، صدابردار: طاهر پیشوایی، صداگذار: محمدرضا دلپاک ، تدوین: بهرام دهقانی، مشاور کارگردان: محسن قرایی، مشاور رسانه ای: میثم‌محمدی، عکاس: اردلان آزرمی