صحبت‌های جنجالی برنده اسکار علیه آقای رئیس جمهور

اسپایک لی نامزد بهترین کارگردانی اسکار و برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی از آکادمی اسکار ۲۰۱۹، پس از آن که برای سخنرانی به روی صحنه رفت صحبت‌هایی علیه رئیس جمهور آمریکا انجام داد که شدیداً مورد توجه و تشویق حضار و هنرمندان هالیوودی قرار گرفت.

این کارگردان پس از حضور روی صحنه و تشکر از عوامل و کسانی که او را در کسب این جایزه یاری کرده اند، اشاره‌ای به دوره بعد انتخابات آمریکا کرد و گفت:

«انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نزدیک است. بیایید در سمت درست تاریخ بایستیم و انتخابی درست انجام دهیم و انتخابی بین عشق و نفرت داشته باشیم.»

او در پایان فریاد زد بیایید کار درست را در انتخابات انجام دهیم که حضار برای طرح این موضوع به صورت ایستاده او را تشویق کردند. او نیز با این حرف نشان داد که دل خوشی از ترامپ ندارد و به طور غیر مستقیم به انتخاب شخص دیگری در انتخابات آتی آمریکا اشاره کرد.

بیشتر هنرمندان هالیوودی از ترامپ دل خوشی ندارند و در گذشته نیز بار‌ها شاهد موضوع گیری آن‌ها در مقابل سیاست‌های ترامپ بوده ایم. لیدی گاگا که امسال نیز نامزد بهترین بازیگر زن بود و جایزه اسکار بهترین ترانه را دریافت کرد در گذشته در تجمع‌های ضد ترامپ شرکت می کرد.

همچنین جرج کلونی بازیگر مشهور و پرطرفدار هالیوود در گذشته راجع به ترامپ گفته بود: «آمریکا بدشانس است که رئیس جمهوری به نام ترامپ دارد». او همچنین گفته بود که هیچگاه از ترامپ حمایت نکرده و نمی کند، اما باید امیدوار بود که او کارش را خوب انجام دهد.

رابرت دنیرو نیز سال گذشته در مراسم اهدای جوایز «تونی» با لحنی به شدت توهین آمیز ترامپ را مورد حمله قرار داده بود.